fredag 1 augusti 2008

Norrut 2

Det blev en trevlig dag med hästvaccineringar och besök på ett mysigt fik med souvenirshop. Jag var tvungen att köpa en gigantisk groda för kommande placering i trädgården.
På eftermiddagen gjorde vi ett försök att ta blodprov på min hund men han trilskades så det blev bara ett rör. Troligen så räcker det ändå. Han tror förresten att han har sitt på det torra, men han ska strax vaccineras. Poor mongrel!

På kvällen serverades grillad älg. Jojo, det hör ju inte till vardagen hemma, men det gör det här. Gott var det också.
Äntligen så pratade vi om saker som jag går loss på: Vem av våra bekanta som har gjort det med vem; bröstförstoringar (När blygheten får vika för ivern att visa de nyinköpta), avgjutningar av intima kroppsdelar (Hur man lättast säger till en kompis: ”Jag skulle vilja att du hjälper mig att hälla gips över xxxxxx”) och om hur man blir gravid av att ställa sig framför en kamera.

Kvällen avslutades med en diabildsshow. Ni minns diabilder va? På våra fester i reptilkretsar brukade vi alltid köra några magasin med bilder på djur och ormfolk, när timmen blev sen. Så också igår kväll. Precis som förr var vi beväpnade med starka saker i våra glas. Just like the old days!

Nu ska jag packa och slänga in hunden och mig i bilen och styra söderut.

1 kommentar:

Pysseliten sa...

Ho, ho! Idag var vi farligt nära Sandviken, med vilket menas Gysinge. Vi tror att vi såg några Sandviksbo-wannabees, men blev lite skraja och hastade snabbt in i trygga bilen för att snabbt glida därifrån...
Diabilder med djur och ormfolk?? Vi varje års serie mellan 1975-1985från Kolmården! :o