torsdag 7 augusti 2008

El Bloggos Stafettos

Nu väntar ära och berömmelse. Jag har blivit antagen till den nya omgången av Blogstafetten!

Jag har redan beställt en Bently med mahogny-panel och en guldsits till toaletten. Jag har så smått börjat se mig om efter en Lear-Jet men det är kanske att ta saker och ting lite för långt? Man ska ju inte sälja skinnet...

Annars är det en grå dag i västra delen av Sverige. Jag jobbar hemifrån (host, harkel). Ska faktiskt sätta mig och skriva dokumentation om en stund är det tänkt. Måste bara ha lite kaffe först. Ska kolla lite mer vad en Lear-Jet kostar också.

Undrar om folk kommer att stå på kö för att få lägga in annonser här efter mitt deltagande i Blogstafetten? Jag har hört sägas (i en mörk gränd av en man i lång rock och en cigarett i munnen) att ens barn kan få exklusiva erbjudanden att gå i privatskolor, när man har skrivit i Blogstafetten. Dessutom har det hänt att skribenter har fått en egen fil att köra i på väg till jobbet.
Det senare kanske inte blir aktuellt, eftersom jag kanske tar min Lear eller rent av säger upp mig från jobbet.

Verkar som att jag har mitt på det torra i vilket fall!

7 kommentarer:

Pysseliten sa...

Grattis, vad roligt!

Pseudonaja sa...

Du, det var nog snarare först till kvarn och inte så mycket efter förtjänst...

Pysseliten sa...

Åhå, var inte så blygsam! ;)

Pysseliten sa...

Jag vet inte om du gillar att laga mat, men jag vet ju att du gillar ormar. För att bespara dig framtida olycka rekomenderar jag dig att läsa Lottas inlägg:
http://familjenbra.blogspot.com/2008/08/lasagne-med-aubergine-och-parma.html

Pseudonaja sa...

Det där är en vandringssägen; om än en rolig sådan. :-)

Pysseliten sa...

Jag förstod det när jag följt en av länkarna bland kommentarerna. När ska du gå på skrivarkurs? Finns det olika typer, eller blir alla deckarförfattare när man gått klart?

Pseudonaja sa...

Just nu ser det ut som att jag väntar till våren. Det finns fler alternativ, som intresserad mig då. Helst skulle jag vilja åka någonstans upp i Bohuslän och vara borta några dagar.
Deckarförfattare vill jag inte bli. Måste kolla upp inriktningarna, men tror väl egentligen inte att det är indelat efter genre.