tisdag 26 augusti 2008

En riktigt kass svensexa

Det är många år sedan men ett inlägg på Hedgehogs blogg fick mig att minnas.

Min svensexa var usel, riktigt usel. Jag hatar fortfarande alla inblandade för deras brist på fantasi och för deras snålhet.
Först blev jag körd till ett gym där jag motades in på ett aerobics-pass. Jag har koordination som en kamel så det var kanske kul för dom andra.
Därefter blev det laserdome, kvällens enda ljuspunkt (ofrivillig vits).
Sedan åkte vi hem till min bror och där blev det kinamat. Wow, liksom. Det var allt!
Jo förresten, sedan söp dom mig full och tvingade mig att ringa till min blivande fru, som blev arg.
När klockan var strax innan 22 började folk dra sig hemåt. Ridå.

Jag har därefter varit med om att arrangera roliga svensexor för släktingar och goda vänner, av vilka flera var med just denna olycksaliga kväll. Det har varit skärmflygningar, dyra krogbesök, lerduveskytte, bastubåtar, spabesök etc.

Jag hoppas att ni någonstans inom er kände åtminstone en gnutta dåligt samvete för min sketna svensexa och att ni än idag någon gång emellanåt vaknar upp mitt i natten och skäms.

Böj era huvuden i skam!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas dina odågor till vänner fått något att tänka på nu! Karlslokar!

Pseudonaja sa...

Ja, jag är arg och ledsen nu! *tröstdricker kaffe*

Anonym sa...

... det var tanken på risken att drabbas av en hemsk möhippa som gör mig glad idag att ha gift mig i smyg. Får hoppa satt dina tråkiga vänner tar sig i kragen och firar dig när du fyller år med något extra roligt. Jag själv hoppas att få ett äventyr eller spabesök när jag fyller jämt nästa gång:)

Pseudonaja sa...

I min värld hjälper det inte att gifta sig i hemlighet. Du hade åkt dit efteråt. Se upp! :)