tisdag 19 augusti 2008

Tillbaka till ritbordet labbet

Vi vill ju alla se snygga ut. En del lägger ut en hygglig slant för att se snygga ut under till. Ja, jag talar om underkläder.

I dagens Göteborgs-Posten kan man läsa att Borg-kalsongerna innehåller höga halter av det skadliga miljögiftet nonylfenoletoxylat. (Säg det snabbt om ni kan!)
Citat från artikeln:
Det är en kemikalie som bryts ned förhållandesvis lätt i miljön. Då bildas nonylfenol som i sin tur är svårnedbrytbart och klassificerat som mycket giftigt för vattenlevande organismer. Nonylfenol har hormonstörande effekter vilket bland annat innebär att hanfiskar och grodor kan bli tvåkönade och att fortplantningen riskeras.

Jag kanske låter fantasin rusa iväg med mig, men med tanke på att vi killar förvarar behållaren, som är viktig för vår fortplantning, i kalsongerna, så vill man kanske inte ha underkläder med kemiska ämnen som ger tvåkönade djur.

OK, säger kanske ni. Vi ska inte ha fler barn och Björn Borgs kalsonger är bara så jäkla rätt.
Då ber jag er läsa den här artikeln om Tyrone Jansson (ett underbart namn!), som fick bölder av sina Borg-kalsonger.
Det är en feature som jag svårligen kan se något positivt i. Om tvåkönade grodor inte är ett problem, så är nog en kropp täckt av bölder det. I alla fall om det vore min kropp.

Tänk att sitta på marknadsavdelningen på Björn Borgs kalsongeri (nytt ord som jag just kom på). Livet är ganska soft. Kalsingarna praktiskt taget säljer sig själva. "Ska vi ta en kopp kaffe till? Jag kan kvista ner till bageriet och köpa några kanelbullar."
Plötsligt slås dörren upp och där står VD:n. Han är svettig och röd i ansiktet och ser sig om i panik. Hans blick möter din och han snyftar fram: "Gänget på labbet har bekräftat det som vi har misstänkt en längre tid. Våra kalsonger ger bäraren bölder på hela kroppen! Ni måste hitta på något bra på böldtemat. Helvete, julhandeln står ju för dörren!"
Jag antar att jag medan jag skissade på en kampanj där man bär Borg-kalsonger inför en maskerad med medeltidstema dit man ska gå utklädd som svårt pestdrabbad, så skulle jag även uppdatera mitt CV.

När Björn Borg fyllde 10 år; han kunde väl fått några extra tennisbollar istället? Det var ingen bra idé att ge honom den där kemilådan.


Uppdatering:här bloggar Ulrika om Björns kalsonger.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Men är det inte Kina och Japan som har enbarns gräns? Om man lanserar kasongerna där borde de ju sälja som tusan. Eller? Kanske inte just för att dom är mer sugna på bölder än "vi" i Skandinavien utan mera ja du hajjar...

Pseudonaja sa...

Du kanske skulle ägna dig åt marknadsföring?

Mrs Li sa...

Jag fattar inte varför Tyrone i Nödinge känner sig besviken på Björn Borg.

Han säger i artikeln;
- Jag kände mig som Hulken, berättar Tyrone Jansson hemma vid köksbordet i Nödinge.

Jäsiken vilka kallingar. Helt magiska.... ;)

Pseudonaja sa...

Du har rätt. Kan man sitta vid ett köksbord i Nödinge (av alla ställen) och känna sig som Hulken, så kanske filsingarna ändå är bra.
Eller som man säger i Amärickat:
No pain, no gain.

Ulrika Good sa...

Ur fortplantningssynvinkel känns det som om kallingarna ger ett plus och ett minus = 0.
Med två kön måste det bli lättare att fortplanta sig men bölderna försvårar det hela. I alla fall om man ska blanda in utomstående och inte klarar av hela processen på egen... hand.

Pseudonaja sa...

Ska man sammanfatta kommentarerna så är ni positiva till kemikalsonger.
Jag vet hur det känns. Jag grät glädjetårar när tunnorna med gift grövdes upp i Teckomatorp (vem kom på det namnet?)

Vi ses över ett provrör nära mig!