onsdag 27 augusti 2008

Ja, varför inte på jobbet?

I eftermiddags och ikväll så var jag på ”off-site” med Företaget. Off-site betyder på svenska att man är någon annanstans än på kontoret.
Vi var på Tjörn hemma hos chefen. Fastän mitt uppdrag på Företaget slutar på fredag så stod det speciellt i inbjudan att jag förväntades närvara. Så här efteråt så kan jag inte förstå varför, då en stor del av tiden upptogs av ”Planering inför hösten”, ”Prissättning 2009”, etc.
Jag hade i alla fall med mig en bamsig prinsesstårta som en liten tack-för-mig-gåva.

På kvällen lagade vi god mat tillsammans. Det var både gott och trevligt.


Några saker som jag noterade:
En kollega glömde(?) att tvätta händerna innan han började fixa med förrätten.

Det gjordes pesto till förrätten. När jag sa det är som att välja mellan pesto kolera så hörde ingen det. Pärlor till svin...

Det fanns en gillestuga i chefens hus precis som jag hade förutspått. ("Han har säkert gillestuga hemma") Dock gissade jag fel på mexitegelvilla. Det var vanlig, röd tegel.

En annan kollega bar kniv i sitt bälte. Tror inte att han är scout.

En kollega utbrast: ”Om någon vill göra det på jobbet så är jag villig!” Alla misstolkade det.

Jag kommer nog att sakna dem lite.



Imorgon ska jag träffa min konsultchef och prata framtid.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en trevlig kväll.
Kanske fick du närvara bara för att du inte skulle känna dig utanför, att du liksom är en i gänget.

Mrs Li sa...

Ha ha ha!
Jobbar du på "The Office"

Eller är det Bergmans uppföljning,
"scener ur ett arbetsliv" ?

Plotten är ju helt rätt;

sex
våld
omoral (otvättade händer)
Svärta (oförstådd humor)
Ömhet (saknad)


Skriver inte du manus gör jag det ;)

Pseudonaja sa...

Jag ser mig om efter kameror ibland...

Nu ska ju jag bara jobba en dag till här och sedan bär det av på nya och än så länge okända äventyr.

Jag ska se om jag kan komma upp med ett bra manus. Du kan väl för säkerhets skull börja skissa på ditt håll också. Skippa våldet men ta med sexet!

Pseudonaja sa...

Sandra: Ja, fast jag slutar ju och en stor del av tiden upptogs av jobbsnack.
Märkligt, sa Bill.
Konstigt, sa Bull.

Pseudonaja sa...

Hoppas att du kommer att ha en tacksammare publik än jag. :-)