torsdag 14 augusti 2008

En eftermiddag i studion

Sitt här i den fåtöljen! Fan, nu ligger katten där igen. Schasa väck honom! Nej, det är ingen fara. Du kan putta ner honom. Han är van.
Va?! Har han pinkat där? En sån jävel! Han ska få sedan och då snackar jag inte om en burk sardiner om du förstår vad jag menar? Vänta så ska jag lägga en handduk ovanpå. Hmm, det är en ganska tunn handduk men du kanske inte behöver sitta med hela din tyngd. Du kan väl sitta på en skinka i taget liksom?
Så där ja! Nu ska vi se. Men vad i helvete har du på dig? Jeansjacka? Gå genast och byt om till det som vi kom överens om! Det ska vara den där svarta kavajen och korta kjolen till. Svarta strumpbyxor också. Du har ju snygga ben, för fasen!
Nu liknar det något! Men vad har du i handen? Det är ju en sån där grej som man numera kan köpa på Apoteket! Ta bort den innan jag blir riktigt ond på dig! Se här, jag har en bukett, som en av polskorna som jobbar för mig, har plockat i skogen. Det blir fint. Jag tror att folk gärna ser dig med en bit rabatt i händerna. Ungefär som att det just har varit någon ungjävel framme med en blomsterkvast till dig.
Hmmmm, det är ändå något som fattas. Vänta så klipper jag en bit tyg från gardinen här. Så… nu snor vi den ett varv om halsen din och knyter till. Voila! En scarf direkt från Paris. Nu ser du lite lagom tantig ut. Kärringarna på Östermalm ska ju ha sitt, vettu.
Kolla nu på mig! Fan, du har inga glasögon med dig? Ja bra, sätt på dom! Nu ser ju du nästan beläst ut. Inte för att du väl läser så förtvivlat mycket, men någon sate lurar vi väl. Oj, sa jag det högt? Jamen du har väl hört värre? Jasså inte det?
OK, nu glömmer vi det och så ger du mig ett vackert leende! Nej, det där duger inte. Se inte så jäkla butter ut. Jag läste i tidningen att din farsa är god för 200 mille. Le för sjutton!


Klick!

Det är inte jättebra men det får duga. Nu tar vi en kaffe på det här. Ja, jag kan fixa en latte åt dig.

Jag vill gå hem!

5 kommentarer:

Pysseliten sa...

Haha! Vissa bilder borde verkligen aldrig ha tagits, än mindre visas upp!

Anonym sa...

Hej jag heter Victoria och jag är född 1927. Knuten jag har runt halsen har en gång tillhört Mimmi Pigg. Eller om det var Musse. Kan knappt se skillnad på de där Disneymössen. Fast lite kul är det att han ankan och min pappa har samma namn; Kalle.

Pseudonaja sa...

Ja, Vickan klär sig här som om snart skulle uppleva Krüger-kraschen. Kanske är hon på väg till maskerad.

Pysseliten sa...

Jag tar nog tillbaka min elaka kommentar...hon är faktiskt söt! Men din text var suverän och poppade verkligen upp bilden!Arrangerade foton i sig är ju inget vidare roliga!

Pseudonaja sa...

Nej, det är alltid något stelt över sådana bilder.