onsdag 20 augusti 2008

OS - en betraktelse 2

Det är ju eländes elände att det går så dåligt för de svenske i OS.

Kanske är det fel grenar som det tävlas i? SOK borde kanske arbeta för att lite mer "svenska" grenar införs till nästa OS. Jag tänker på sporter som kubb, krocket och brännboll. Där kunde vi kanske ha en realistisk chans till medaljer. En annan fördel är att man kan utöva dessa sporter med en öl i ena handen.

Jag tror också att vi bör pusha för 10 m häck. Sanna Kallur skulle lätt ta OS-guld i London 2012 i den grenen.
Annars har hon ju en ny karriär att falla tillbaka på.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter som om du föreslår ölhävning.

Pseudonaja sa...

Ge mig bara tid och plats så...

Anonym sa...

He He,, jag e med!!

Pseudonaja sa...

Perfekt! Vi kan arrangera en ölympiad!

Mrs Li sa...

Ha ha ha !!

Jag kan ställa upp som linjedomare i Kubb.

Eller som kranskulla i 10 meter häck.

Eller som kon i brännboll.

Pseudonaja sa...

Du är välkommen. Detta kan bli hur stor som helst!