tisdag 26 augusti 2008

Jag var ute och tog in det sista av sommaren

Nu i helgen var lite som nu eller aldrig. Eller kanske nu eller någon gång i mitten av 2009. Jag behövde en sista dos sommar.

Nej jag ser inte fram mot hösten direkt. Jag ser inte heller fram mot hösten indirekt. Alla höstsporter går att genomföra på sommaren. Jag har plockat flera liter svamp de senaste veckorna och jag kan sitta inne och kura med en kopp te även i juli.

Nästa helg kommer till stor del att tillbringas i bilen och på den stora reptilmässan i Kristianstad (You didn’t see that one coming, did you?) och sedan är vi ju inne i september, då man ju får räkna med att hösten slår sina elaka klor om en.

Därför var det detta veckoslut som det var viktigt att fylla på sommartanken.

I fredags grillade vi. I lördags åkte vi till Tjörn över dagen och flickorna var nere vid stranden och plockade snäckor.

I söndags tillbringades en stor del av dagen i trädgården. Jag hade fyllt på vatten i barnpoolen och tjejerna lekte och stojade. Jag satt på trappen och såg vattenstänk i motljus.

Är jag nöjd? Njaee, det får gärna bli en fin september också. Horisontellt regn kommer ändå senare i höst och i vinter.

7 kommentarer:

Mrs Li sa...

Hösten är bra!
Hög klar luft, kravlöshet och eldning.
Glöm inte det ;)

Pseudonaja sa...

Du har rätt! Vi får heller inte glömma förkylningar och depressioner. :-)

Anonym sa...

Jag har ändå redan varit förkyld hela sommaren.

Pseudonaja sa...

Usch, hoppas att hösten är snällare mot dig då.

Anonym sa...

Välkommen "ner" till skåne land nästa helg!!!

Pseudonaja sa...

Tackar mjukast! Jag har redan börjat tala med diftonger!

Anonym sa...

Ta töget till Öhus och gö him...möla böten blö, föjra möjrör kröjper...kul att du skall åka till Kristianstad. Se till att vässa öronen och kom ihåg att alla å blir till ett märkligt ö-ljud och att alla y låter öj....