lördag 16 augusti 2008

Lördagsmorgon

Det är lördag morgon. Bara jag är vaken. Jag har bryggt en hel kanna te. Datorn är på.

Det är helt tyst här hemma.

Nu hör jag hur klor rasslar i trappan. Det är Chip som kommer ner för att hålla mig sällskap. Han hälsar glatt och jag sätter mig ner på golvet för att gosa lite med honom. Som alltid vill han bli klappad en kliad en stund, men efter ett tag som urartar det och han vill leka istället. Jag lugnar ner honom innan han börjar skälla.
Jag får en bedjande blick. Jag säger: ”Ja, du ska få mat snart.”

Jag sätter mig i favoritfåtöljen med laptopen i knäet. Jag dricker mitt te. Aaaah egentid!

Nu hör jag ljudet av barnsteg från ovanvåningen. Nu börjar dagen.

1 kommentar:

Comvidare sa...

Egentid på två och en halv minut. Det gäller att passa på. ;)