måndag 11 augusti 2008

Det kom surt till sist

Konversation mellan kroppen och mig igår kväll vid 21-tiden.

Kroppen: Det var en ganska bra fest igår eller?
Jag: Jasså, du märkte det?
Kroppen: Jo, det kan du ge dig på. Du startade redan vid 15-tiden, va?
Jag: Ja, det var då gästerna kom. Då ska det ju serveras något att dricka.
Kroppen: Men sedan? Var det nödvändigt att dricka snaps?
Jag: Men det var ju kräftskiva. Det går ju inte att dricka sockerdricka om man ska sörpla stjärt!
Kroppen: Men var du tvungen att ta så många?
Jag: Det är ju så skojigt att sjunga. Dessutom var det inte mitt fel att dom andra var på ett så våldsamt snapshumör.
Kroppen: Nu skyller du bara ifrån dig. Sedan nöjde du dig inte med kaffe till kakan.
Jag: Men det var ju fest. Det är klart att det är både trevligt och gott att dricka cognac.
Kroppen: Då njöt du va?
Jag: Mmmm, det är något visst med att sitta med en kupa i handen.
Kroppen: Hur mår du idag då?
Jag: Tackar som frågar; inte alls så dumt. Med tanke på gårdagen så kan man säga att jag inte mår som jag förtjänar.
Kroppen: Ja, du har ju varit både rask och pigg idag, och det har du mig att tacka för. Jag bestämde att du skulle få en extremt komprimerad baksmälla den här gången.
Jag: Komprimerad?
Kroppen: Ja, om ett par minuter kommer du att känna hur det börjar susa i skallen. Därefter kommer illamåendet snabbt. Om jag skulle vara som du så skulle jag ligga i sängen då, om du inte vill prata i den stora porslinstelefonen.
Jag: Milda möss!

Fem minuter senare låg jag på sängen och flämtade som en fisk på land. Jag kom inte upp mer den dagen.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Aj aj aj då. Men bussigt av kroppen att förvarna så där. :D
Det förklarar varför det skedde så lite här igår då.
(uh är jag för beroende nu? Mmm tror det.)
Men klart är att jag börjar jobbveckan med ett leende på läpparna och det är ju aldrig fel. Tackar för det.
Ha det.

Pysseliten sa...

Baksmälla är verkligen värre än vad det där extra glaset är gott, synd att man glömmer bort det så lätt.

Anonym sa...

Jag ska ha ditt inlägg i åtanke nästa gång jag går på fest...*S*
Jag tror Handen är en utbrytare från kroppen då den ibland gör precis tvärtom mot vad resten av kroppen tänkt sig. :)

Pseudonaja sa...

"Jag ska aaaaldrig mer dricka sprit!"

Pseudonaja sa...

Sandra: Vad kan jag göra för att hjälpa dig ur ditt beroende? Jag kan ju hålla upp ett par veckor med att skriva. En annan variant vore ju att enbart blogga om boliviansk hemslöjd en tid.

Comvidare sa...

Hahaha, mycket rolig konversation!

E sa...

Gud viken skön dialog...Jag tror jag börjar bli beroende.....av din blogg=).