söndag 17 augusti 2008

Nej, beställ inga blommor till dem heller

Här kommer en rapport från gårdagens koppleriverksamhet.

Jag önskar att jag åtminstone hade kunnat skriva: "De kom, såg och sneglade".

Nej, jag tänker inte ens påstå att det var nära. Båda prioriterade sina dagssysslor; båttur respektive tvättid. De infann sig sent och ägnade varandra liten/ingen uppmärksamhet. Han såg halva av Anekdotens spelning och ursäktade sig att han skulle vidare in till stan för att se något sorts akrobatnummer på Kulturkalaset.
Hon fattade inte ens att han var den utlovade blindträffen. Efter att han hade gått och jag kommenterade att jag inte hade hört några kyrkklockor klämta, utbrast hon: "Var det han?!" Hon skyndade sig också att tillägga att det där ändå inte hade varit något att ha.

Jag känner mig nästa lite lurad. Jag hade ju fixat och trixat för att tussa ihop dem, och så är de inte intresserade av varandra för fem öre ens. Han gav sig till och med av för att se folk klädda i spandex utföra konster istället för undersöka vad Amor hade släpat fram. Hmmmm, försökte han säga mig något..?

Nåja, när man tänker efter så var väl chansen ganska liten. Jag skulle ju inte vara intresserad av någon bara för att hon vore singel. Merparten av de människor som man möter vill man ju faktisk inte involvera sig på ett djupare plan med.

De får leta vidare; på egen hand.

5 kommentarer:

Pysseliten sa...

men det ar en fin tanke!

Pysseliten sa...

-var

Pseudonaja sa...

Ja, det hade ju kunnat gå. :-)

Anonym sa...

Min blomsterhandlare börjar bli lite irriterad på alla dessa avbeställningar. Får nog skicka överblivna kvastar till Lilian där på sjukan.

Pseudonaja sa...

Ja, hon kan behöva all uppmuntran när kungen och Silla drog i Kina.