torsdag 28 augusti 2008

Chefen och jag

Jag har träffat min chef idag. Hon hade inget konkret till mig just nu, vilket innebär att jag får gå hemma ett tag med betalning. Gör ju inte direkt ont.

Ett företag, som jag känner till, behöver folk. Jag föreslog att hon skulle sälja in mig som konsult där. Ett annat sätt hade ju varit att själv söka jobb där, men då skulle jag komma dit som sisten in. Kanske inte så där väldigt smart med en lågkonjunktur som står för dörren. Är jag trygghetnarkoman, tro?

Precis innan jag skulle gå så sa hon till mig… Ja, vad sa hon egentligen? Här kommer några alternativ, men bara ett är rätt:

Klipp dig och skaffa dig ett jobb.

Jag tänder på hjullastare

Jag vill att Sverige invaderar Danmark, bränner ner deras grödor och internerar drottning Margrethe

Visste du att man får ett lättare rus av att röka oregano?

Island är helt gjort av is. Jag har en bit av Island i min frys. Vill du följa med hem och titta?

Det vore bra om du kom in till kontoret igen på måndag och presenterar dig för säljarna.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm jag tycker det skulle vara häftigt om hon hade en bit av Island i sin frys. :D

Men det känns som om det rätta svaret skulle va "Klipp dig och skaffa dig ett jobb."

Anonym sa...

Alla kvinnliga chefer tänder på hjullastare, det är åtminstone min erfarenhet...

Anonym sa...

Efter att en påse med oregano nu åkt ner på köksgolvet två dagar i rad och spritt ut sig överallt (hälften igår, resten idag), undrar jag om jag inte skulle sopat upp resterna och prövat den där fjärde punkten, vilken förmodligen var vad hon sa, eller hur?

Mrs Li sa...

Jag är helt säker på att hon försökte ragga på dig med det gamla is från Islands tricket ;)