fredag 29 augusti 2008

Vad månde detta vara?

På väg hem igår efter att ha sett en bit av Island upptäckte jag att stan var full av reklam för något, som jag aldrig hört talas om tidigare.


Helt klart har detta evenemang någon sorts etniskt tema. Jag ser framför mig folk som dansar i färgglada dräkter. Det kommer nog serveras exotisk mat. Kanske även lite sköldar och spjut kommer med på ett hörn.
Dock ser jag inte kopplingen till flyget. Kanske en leopardmönstrad flygmaskin kommer stå uppställd för beskådan.

Är det någon av er som ska dit? Kan ni i så fall återkomma med en rapport?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm oj... Ja tanken med flyget verkar lite lustigt..

Anonym sa...

Det kanske har något med detta att göra:
http://hum.gu.se/organisation/aktuellt/somalisk_kulturdag/

Lite kultur efter en flygtur, eller så.