måndag 25 augusti 2008

Mer herptiler*

Jag kan inte släppa det här med djuren i min närhet, och varför skulle jag det?

När jag plockade svamp i förra veckan så prasslade det till i gräset alldeles där jag satt mig för att plocka de där fina kantarellerna som jag visade en bild på. Det var en groda! Det blir alltmer och mer klart för mig att det finns många grodor i trakten. Skoj! Här är bilden som jag tog:


Sedan så var jag förbi mitt ställe med kopparödlorna och tog en filmsnutt i lördags eftermiddag.



Man har det inte roligare än man gör sig!


* Grod- och kräldjur

4 kommentarer:

Anonym sa...

*Skrattar*
Vaddå kommer du från göteborg?? Jätte förvånad.
Kul att få kolla lite i din vardag.
:D

Anonym sa...

Änna gôrgo film!

(Är du uppvuxen där du sa att du bor eller någonstans i närheten? Jag, som jag kanske sagt, är ju uppvuxen i din närmaste tätort.)

Comvidare sa...

Sexigt! Verkligen! Inte så konstigt att göteborgare gifter sig med nära släktingar. Svår dialekt även för en mamma att älska.

(Verkligen otur att jag inte har fattat tekniken med hur man lägger ut videoklipp. Du får ta mig på mitt ord när jag säger att ångermanländskan är som skönaste musik, som balsam för själen)

Pseudonaja sa...

Nu får du sitta i hörnet med en strut på huvudet.
Jag kommer bort med lite surströmming och hembränt så att du håller dig lugn.