torsdag 31 juli 2008

Norrut

Hej på er!

Jag har flytt civilisationen och hamnat uppe i Sandviken. Detta är ett ställe där männen ser ut så ungefär så här:


Kvinnorna ser ut ungefär så här:


Under middagen, som intogs strax efter min ankomst, försökte jag förgäves leda in samtalet på litteratur, konst, klassisk musik och krisen i Mellanöstern.
Alla andra ville hellre tala om jakt, hembränning, tidelag, en arbetsdag på bruket och snöskotrar.

Skam den som ger sig dock! Imorgon (läs ikväll) ska jag försöka diskutera bolånekrisen i USA, Pridefestivalen och huruvida krigstribunalen i Haag klarar av att genomföra rättegången mot Radovan Karadzic. (Man misslyckades ju med Milošević).

Jag återkommer med en rapport.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Snack med skogsfolk om skogshobbies i all ära, men blev det något tvåhjuligt? Kanske lite pirr och skrevraket? Det är mycket viktigare. //Hon

Pseudonaja sa...

Nej, det blir nog ingen skrevraket (MC). Vi ska göra lite andra grejor istället.

Pysseliten sa...

Sist jag var i Sandviken (Högbo Bruk) var det med mina tjejkompisar och vi avhandlade bara väldigt viktiga saker...vill jag minnas! :/ Synd att jag aldrig fick se några äkta Sandviksbor, det hade jag gillat!

Pseudonaja sa...

Jag kan ta med en åt dig!

Pysseliten sa...

Ryyys, nej tack! Ha nu så kul så ska jag fnissa ett tag till åt ordet skrevraket. :D

Pseudonaja sa...

Jamen va fasen. Jag visste att det ordet skulle ställa till med problem...
Det betyder MC, men man kan ju använda det i andra sammanhang också, antar jag. >:-|