lördag 12 juli 2008

Kuken

Det råder svält och krig ute i världen. I Sundsvall är man dock mest oroad för Kuken.
Kuken är en skulptur. Kuken (konstverket det vill säga) tillhör Max Magnus Norman, som är konstnären, som är ansvarig för detta konstverk.
Kuken är med i en konstutställning. Nu är det inte bara Kuken som är med. En del andra konstnärer ställer också ut sina kukar konstverk. En av de andra konstnärerna gillade inte Kuken. Kuken får därför stå i ett eget rum och skämmas lite. Utanför finns en varningstext som varnar för Kuken. Det kanske är bäst så, eftersom kanske barn kan bli skrämda av Kuken. Man vill ju inte heller att någon ska komma in, få syn på Kuken och utbrista: ”Det var då själve Kuken!”


Ser det inte ut som om Kuken har fått tag på Emil och Pippi, eller är det min lätt perverterade fantasi som spökar?

Här är en länk till artiklen. I första meningen i brödtexten låter artikelförfattaren påskina att det är Kuken som protesterar. Det tror jag dock att vi kan vara säkra på att den inte gör. Inte den Kuken i alla fall.

Nu ska jag bara skriva det en gång till: KUKEN!

7 kommentarer:

Pysseliten sa...

Jamen en sån nyhet gillar jag, det betyder bara att allt är lungt i Sundsvall och mördare, rånare och våldtäktsmän håller sig i skinnet!
Konst ska väcka debatt men mig veterligen är han inte först med motivet ens...

Anonym sa...

Inte mycket att hetsa upp sig över

Comvidare sa...

Fler borde varnas för kukar. Det varnas alldeles för lite. Tryck upp t-shirts, pins, muggar, refelxvästar! Kukar är minsann inget att leka med.

Pseudonaja sa...

Nope, handle with care...
Låt mig veta när du har T-shirtarna färdiga. En mugg hade varit rolig att ha också.

Anonym sa...

Tack, men jag har redan en.

Anonym sa...

fick mig ett gott skratt då jag läste detta

Pseudonaja sa...

Hej Anonym! Kul, då blir jag glad.