tisdag 1 juli 2008

En uppkastning från 80-talet

Kollegan har radion på. Det är en reklamkanal som står på. Erica Johansson fd friidrottare pratar musikminnen. Det är 80-tal som gäller. Hon talar sig varm för Trance Dance, Michael Bolton, Rick Astley och minns med välbehag en konsert med Michael Jackson. (För övrigt stod scenen på samma ställe som huset på Eriksberg som jag bodde i tills för ett halvår sedan. Detta säger förstås Erica inget om.)

Just innan reklamen konstaterar hon att Orup är lika bra idag som han var då. Kollegan och jag skrattar högt. Ja, han är lika "bra" nu som då!

Jag sträcker mig efter CD:n med Porcupine Tree.

5 kommentarer:

Pysseliten sa...

Finns det musik som inte kan spelas sönder? :o Jag klarar inte av radiokanalen som prenumererar på Phil Collins-låtar och 80-talsmusik är svår, speciellt gamla listettor!

Pseudonaja sa...

Nej, inte ens den bästa låt klarar alltför frekvent spelning.
Phil Collins är kanon i Genesis men inte som soloartist.

Pseudonaja sa...

Länk

Här sjunger han inte ens utan sitter bakom trummorna.

Pysseliten sa...

Oj, vad jag inte visste mycket om Phil Collins! Jazzigt fast pop liksom, med risk för att göra en musikfantast besviken.

Pseudonaja sa...

Det var en ganska bra beskrivning tycker jag. Genren är progressive rock och den spänner över flera genrer.

Den låten ger mig Gänsehaut.

:-)