söndag 13 juli 2008

Kuken 2

Jag svarar på kommentarerna till förra inlägget här. Dessutom får jag då tillfälle att skriva Kuken några gånger till. =)

Nej, det är verkligen inte mycket att uppröras över. Kuken ser inte ens ut som kuken. Kanske gör bilden inte Kuken rättvisa.

Hade jag varit en depraverad kvällstidningsredaktör så hade jag sagt åt journalisten att hänga på Astrid Lindgrens-spåret.
"Här hånas Pippi och Emil" hade blivit en lämplig rubrik.
Journalisten hade sedan fått ringa upp någon av Astrids arvingar och yla i luren:
”Kuken i Sundsvall har lagt rabarber på Emil och Pippi. Det är någon sorts konstverk. Hur känns det att Astrids figurer behandlas på detta vis?”

Givetvis hade svaret blivit något i denna stil:
”Jag är sårad in i själen. Det är förskräckligt att Astrids käraste och mest omtyckta sagor besudlas på detta viset. Så fort jag har torkat ostronen och champagnen från mina läppar ska jag ringa våra advokater. Jag tror att en viss konstnär i Sundsvall kommer att dölja Kuken. Annars blir det enkel resa till Nagijala.”

Därmed hade underrubriken också varit klar: "Astrids familj rasar."



Mer om Astrid inom kort...

4 kommentarer:

Pysseliten sa...

Ah, en kvällstidningsmurvelwannabe! (ett ord!)
Jag rasar idag över (nåt helt annat) att våra polisstyrkor måste vaka alla bärplockare i norrland, men jag försöker behärska mig för jag är för både allemansrätt och ett mångkulturellt samhälle och är skiträdd att jag ska misstolkas som rasist. En murvel har föjldaktligen lyckats... eller var det bara information till mig att inbrotten ökar under bärsäsong?

Pseudonaja sa...

Ja, vad gör man? Jag vill också gärna vara humanist i så många lägen som möjligt i livet, men det finns några ruttna äpplen i alla korgar.

Pysseliten sa...

Blä, för bara ruttna äpplen då! :)

Pseudonaja sa...

Ja, usch och fy!