tisdag 1 juli 2008

Ännu ett hejdå

Jag var på lunch med en kollega/kund idag. Hennes kontrakt kommer inte att förnyas och mitt är ju också avslutat.
Vi konstaterade båda att Företaget inte är ett speciellt roligt ställe att arbeta just nu och att vi båda kommer att klara oss bra ändå, men samtidigt är det trist att behöva sluta med tanke på alla kontakter som man har skaffat sig.
Vi strödde komplimanger över varandra; hur roligt det har varit att arbeta tillsammans och att vi kommer sakna varandra. Jag kommer dessutom att sakna att prata tyska med henne. (Sie kommt aus Bayern.) När vi dricker kaffe så är det tyska som gäller men när vi pratar jobb så är det engelska.
Ja, ja, vi bytte mailadresser i alla fall.

Lilian säger att hon skriver på något. Vi får se när hon orkar maila över det.

Solen skiner ute!

1 kommentar:

Pysseliten sa...

Jamen då är det "Bis später!"
Jag säger inte riktigt hejdå till mina kollegor, jag vill gärna klamra mig fast som en i gänget ett tag till. Det är fasskifte/ mellantid/övergångsperiod, i väntan på ett nytt gäng.