söndag 7 september 2008

Vi ordnade det tillsammans!

Jag skrev för ett par dagar sedan om att jag aldrig har rest i tiden. Det är inte riktigt sant. Jag flög en gång från Sydney till Tahiti. Då reser man över datumgränsen. Det fick den festliga bieffekten att jag lämnade Australien på söndag kväll och anlände Franska Polynesien på söndag morgon. Jag fick alltså två söndagar den veckan. Den andra var bättre än den första.

Det var då och detta är nu.
Visst vill några av er, eller alla, vrida klockan tillbaka några dagar. Visst hade det suttit fint att landa på fredag den 5 september kl 17.00? Hela helgen skulle vi haft framför oss.

Ni hade kunnat komma hit. Jag hade kunnat fixa något att äta. Dricka finns det massor av. Jag hade kunnat plåga er med min musiksmak: "Alltså, denna är den sista men ni måste bara höra den här låten! Ja ja, himla nu inte med ögonen."
Vi hade kunnat prata om våra bloggar och vad vi vill med dem. Vi hade kunnat prata om varför det inte blir som man vill ibland och när det är bra eller dåligt. Vi hade kunnat diskutera vilken färg våra själar har. Vi hade kunnat prata om människor som inte är ibland oss längre men som vi bär med oss i våra hjärtan. Vi hade kunnat prata om att det är viktigt att vara rädda om varandra och om oss själva.
Innan vi hade gått och lagt oss i extrasängar, soffor etc. så hade vi kommit överens om att livet är väldigt fint även om det kan vara jobbigt ibland.

Så här ett par dagar senare så kan ni och jag komma överens om att det var vi hade det fredag den 5 september. Vi reste tillbaka i tiden och fixade det!

7 kommentarer:

Comvidare sa...

Tack för festen! Det var precis vad jag behövde. Vin, vänner och sång. Ska vi göra om det nästa helg?

Pysseliten sa...

Mmmm, härligt tanke att både ha varit (som) en mullvad i trädgården, med lera ända upp i hårbotten och haft trevlgit på fest med roliga vänner "samma" helg! Så effektivt.

Anonym sa...

Den är fortfarande grönfläckig, min själ. Som paddan vi fångade där under vargatimmen i maj...

IA sa...

Tackar för din gäst frihet!! Det gör vi gärna om snart igen!

Mrs Li sa...

Tack för senast!
Jag tror att jag glömde min röd oranga sjal hos dig och ett par skämsskivor som jag inte var modig nog att spela för er alla.

Men kul var det. Hos mig nästa gång?

Du behöver inte posta sjalen. Ta med dig den till nästa fest ;)

Pseudonaja sa...

Alla: Vi gör om det snart igen!

Regnskogsdrömmaren: Vi gör om det snart igen!

mrs li: Jag ser att du snodde med dig alla mina skivor med Whitesnake. Det OK. Behåll dom! :-)

Anonym sa...

Nästa gång bryter vi arm och fäller ett träd medan grillkolen falnar *S*