tisdag 23 september 2008

Några klargöranden

Jag har på senare tid erfarit via kommentarer till denna blogg, mail, sms, telefax, telex, telefon, lyxtelegram och vanliga blev att många tycker att vi som håller djur i terrarier är nördar, inte de skarpaste knivarna i bestickslådan samt den felande länken mellan primater och barn från kusingiftemål.

Jag har funderat och grubblat över detta. Inatt satt jag uppe och skrev små dikter på temat.

Här er ett par:

Jag och mina ormar har det bra
Du som säger annorlunda är dum
Fler reptiler vill jag ha
Du har en papegoja som är stum

Allting har en ände
Men ormen den har två
Fick du bomben jag sände?
Utan hörsel blir du svår att nå


Låt mig göra ett par saker väldigt klara för er. Människor som har terrarier hemma är:

Smartare än genomsnittet
Snygga
Fysiskt välutrustade (Ja, jag menar the naughty parts!)
Duktiga på att viska
Vänliga själar
Bra på problemlösning
Nobelpristagare
Utmärkta bloggare

Om ni har en avvikande åsikt, vilken ni givetvis får ha, så kom då ihåg att allt ovan här inte är mina åsikter. Det är absoluta sanningar, så rättning i ledet för 17!
Era åsikter kan ni ta och baka in i en boll av leverpastej och ge till någon hund som är mer hungrig än smart.

Så, nu är vi vänner igen.

5 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Tänk att den läser juridik också, den där ormen. Imponerande.

Anonym sa...

Jag har ormmat i ett terrarium.

stationsvakt@gmail.com sa...

"Fysiskt välutrustade" - Har du byxormen i terrarie också? :-D

Mrs Li sa...

Hu, vad har du i terrariet?

Jag är inte rädd för dig ;)

Bara för dina avlånga växelvarma vänner.

Anonym sa...

Bra på att viska?
Har det krävt mycket övning eller är det en medfödd talang?
Mitthögskolans viskkurs på 5 poäng med fortsättnings kurs i Malå...
Vad gör man inte för överlevnad?
*S*