fredag 12 september 2008

Gissa låten 1

Nu ska vi köra en liten musiktävling. Jag har filmat en halvtaskig gitarrists små lustiga försök.
Er uppgift blir att säga vad det är för låt som han försöker spela. Ni kommer endast bjudas på några ackord.

Jag vill veta låttiteln och artisten. Övrig info kan komma att belönas med stilpoäng. Man får gärna berätta minnen kring sången i fråga om man har några.

Vinst? Jag funderar på att sätta ihop en CD-skiva och skicka till vinnaren. Vissa skulle kanske betrakta det som en bestraffning, men det är ju inte mitt problem…

Nu kör vi:



Må bäste musiknörd vinna!

17 kommentarer:

Lotten Bergman sa...

Owner of a Lonely Heart!

Lotten Bergman sa...

Yes!

Lotten Bergman sa...

Om jag inte har rätt, ska jag äta upp min blogg.

stationsvakt@gmail.com sa...

Klart Lotten har rätt. Själv hörde jag det innan klockan var 02:00

IA sa...

Ja klart att det är owner of a lonely heart med YES!

IA sa...

Sorry, något minne till denna låten får du inte... =)

Lotten Bergman sa...

Lite läbbig video. Med många symboler.

Och så min bild på trummisen Alan på 60-talet.

Comvidare sa...

Haha! Fler tävlingar. Jag hann inte ens reagera innan svaret var levererat.

MissMythos sa...

Ja dom andra hann före men den låten var litet för lätt. Ta nåt svårare nästa gång och skicka oss alla en skiva som var tvungna lyssna på den där hemska gitarristen.
:-D

Anonym sa...

Det var ju jättelätt!

Jag minns bara min dåvarande pojkvän som gillade denna låt. (Han var mycket musikalisk. Antar att han är det fortfarande, förresten.)

Howdy Sailor sa...

Nu funderar jag på att höja oddsen och filma ett trumsolo. Vinnaren får komma till min källare och trumma av sig sina aggressioner ;o)

Mrs Li sa...

Ja, ha... för sent ute.

Fast jag visste svaret.

Minne; zero

Howdy Sailor sa...

Vad är det för art på djuret i akvariet/terrariet i bakgrunden? Vandrande pinne? Tarantella? Hyena?

Anonym sa...

Yes Owner of a lonely heart 198.....4..eller?
Tror att det är 1984. Fast mitt minne kommer från 1997 i en bil på väg från Malmö, lyssnande på gamla City 107.
Det var jag, Charlie och Sandra som gjort en heldag i Malmö och var jävligt trötta. Vi piggnade knappast till av den här gamla AC-låten...men visst. Den är ganska skön...

Pysseliten sa...

Innan jag lyssnat tänkte jag:
-Han ska nog spela "Smoke on the water",
den lärde sig killarna i klassen först när dom fick börja spela gitarr efter blockflöjten på den tiden!
För övrigt är det inte jag som kan nåt om musik, men jag kände självklart igen låten.
:D

Anonym sa...

Pysseliten, jag trodde också att han skulle spela den!

Pysseliten sa...

Men det hade ju varit förutsägbart! ;)