torsdag 4 september 2008

Själv är bäste dräng

Tack först för era uppriktigt uppmuntrande kommentarer till mina famlande försök i de mörkare och illaluktande delarna av huset.
Jag tycker mig också finna en viss förståelse för att jag inte är så praktiskt lagd. Det känns bra. Jag är ju lite mer av en teoretiker; ja kanske rent av en tänkare. Jag tänker – därför är jag.
Det är ju ganska sällan man hör någon säga: "Jag rensar avlopp – därför är jag". Jag har nog bara hört det en 12-13 gånger och då har jag ändå lyssnat noga.

Men hur gick det då? Det gick bra till sist. Mitt val av vapen blev en propplösare från Mr. Muscle. Förpackningen hade alla möjliga varningar på sig inklusive en längre text på norska. (Dock inget på tyska, Pysseliten, men du har ju redan försett oss med en översättning. För att det är kul så lägger jag till ytterligare en tysk varning: Aufpassen du Hosenscheisser!)

Innehållet visade sig vara små vita kulor, som både luktade och smakade bittert. Jag slog ner en halv deciliter i röret och slog sedan på lite varmtvatten. Det fräste till och en rök, som inte såg så hälsosam ut, steg upp ur röret. Jag stannade inte kvar någon längre stund och luktade på den.

En timme senare var det dags att spola på ordenligt med vatten. Dumt nog rann vattnet inte undan som det var tänkt. Det var bara att ta nya tag och köra ner en ny omgång Mr. Muscle i avloppet. När jag provspolade sedan så försvann vattnet lite snabbare ur vasken. Andra ronden gick alltså till mig.

Idag på morgonen funkar allt som vanligt så det förefaller som att Mr. Muscle har jobbat lite under natten också.
Inte utan viss tillfredställelse konstaterar jag: Case closed! (Fast rören är öppna.)

4 kommentarer:

Ulrika Good sa...

Är inte det att betrakta som doping när man tar hjälp av Mr Muscle för att vinna en rond mot avloppsklägget? Ungefär som att gömma sig bakom kvarterets största kille och säga "spöa upp han nu bara!". ;-)

Pseudonaja sa...

Ja, nu lär jag inte vara välkommen till rörmokar-OS i Säffle 2010.

Howdy Sailor sa...

Man frågar sig ju varför man inte använder sig av små vita kulor i modern krigsföring. Ett litet slurp i Tblisi bara. Eller hade det varit oetiskt, månne?

Mrs Li sa...

SMAKADE du verkligen på kulorna?

Dvs körde du en tarmsköljning också?

Respekt ;)