måndag 8 september 2008

Musikaliska lik i garderoben

Jag blev uppmanad av Howdy Sailor (som borde förklara varför hon kallar sig så) och Pysseliten att redovisa en skämslåt. Ni ska få två stycken:

För det första är det We don’t talk anymore med Cliff Richard. Det är ju inte precis någon som jag skulle sätta på i bilen om någon annan var med.
Min ursäkt är att det är en bli-glad-av-sång för mig:



För det andra är det, och detta är betydligt värre, den här:


Jag tror att det är lika delar kärlek och lika delar hat…

Nu vill jag höra vilka era skämslåtar är! Jag förväntar mig Bröderna Herrey, Trio me Bumba, Kent och Göingeflickorna!

10 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Jag tänkte faktiskt på Herreys för Diggiloo är ju riktigt svängig. När jag sa Stayin' Alive med BeeGees fegade jag ur lite.

Därför heter jag Howdy Sailor:
http://howdysailor.blogspot.com/2008/08/howdy-sailor.html

Howdy Sailor sa...

Var i hela världen har du hittat de franska tjohejsandonnorna? Men det svänger ju, katten!

Mrs Li sa...

Jag återkommer ikväll. Jäklar vad du kommer rodna och skämmas för mig ;)

Pseudonaja sa...

Howdy Sailor: Och Kent har du ju redan nämnt. :-)
Tjejerna som sjöng var nunnor. Dom var ett så kallat one-hit-wonder under det tidiga 60-talet med just den låten. Jag vill inte höra den någon mer gång men ändå så lyssnar jag på den igen och igen.
Bonusinformation: Jag har tagit gitarrlektioner för gitarristen som spelade i Herreys band på folkparksturnén efter vinsten i schalgerfestivalen. Det var en mycket stillsam turné. Inte en TV slängdes ut från något hotellrum. Inga tjejer på rummet. Någon beställde in en lättöl vid något tillfälle - av misstag.

mrs li: Jag är redo!

Lotten Bergman sa...

Cliff Richard har en blogg, fast man måste registrera sig för att läsa. Och nej, det gjorde jag inte. Däremot såg jag hur han ser ut these days. Så här. Lite som Ove Kindvall.

Anonym sa...

Jag kommer inte på en enda låt jag skäms för att jag gillar. Är det förträngningsmekanismen som satt in, är det jag som inte har vett att skämmas eller vad kan det bero på?

Howdy Sailor sa...

Ja, Kent ja. Egentligen är jag kanske för gammal men å andra sidan är jag lika gammal som bandet ungefär. Fast töntigt är det, det håller jag med om.

Bonusinformation: Louie Herrey gick in min klass när jag läste engelska vid GU.

Bonusinformation deluxe: Pappa Willy Herrey (journalist) gjorde en helsidesartikel i GP 1970 om min pappa som var pappaledig, vilket var superudda då.

MissMythos sa...

hahhaha... bra låtar!
Dominique et mon frére? vad sjunger dom? :-D haha..

Men min går inte heller av för hackor. Den är nog mer känd på engelska och med en skojig video till som är vida omtalad.
Men den är mycket roligare att sjunga på finska.
Och jag har faktiskt ärligt sjungit på den sedan jag bodde i finland på 70-talet.
Min syster hade till och med deras LP- skiva, synd den har försvunnit nånstans.

:-)

Ulrika Good sa...

Jag brukar dra till med soundtracket till Armageddon; Aerosmiths "I don´t wanna miss a thing".
Kan det bli mer pampigt?

Anonym sa...

Jag skäms lite för att jag fortfarande tycker att Scotch är rätt svängig :O
Ni vet discopoppbandet med host-låten från skivan Evolution *S*