måndag 8 september 2008

I can’t believe I ate the whole thing!

Har ni också ätit lite väl mycket i sommar? Har det blivit många grillkvällar? Har folk mer eller mindre med våld tryckt en öl eller ett glas vin i er näve vart ni än kommit? Blev det några extra skedar av den där gräddfilsdressingen bara för att den var så god? Åt ni fler glassar i veckan än det är dagar?

Även om Beach ’09 känns avlägset så är det hög tid att lägga om kosten. Nu när arbete och studier har kommit igång igen så är det rätt läge att få en förändring till stånd.
Själv ska jag ju till Rhodos om ett par veckor så för mig börjar det bli bråttom att återfå vårens vältränade kropp.

Nu är jag lite sugen på mellanmål. Jag funderar på vad som skulle passa min nya livsstil. Jag har stått här och tittat lite på frukterna som ligger i en skål i köket. En vis kvinna har förklarat för mig att det är hur mycket socker som helst i frukt och att man lika gärna kan smäcka i sig en chokladkaka från Marabou. Jag vet inte om det äger sin riktighet, men varför chansa? Jag lägger tillbaka bananen.

Nu har jag grunnat en stund till. Så här blev det:


En skiva bröd med Milda på, färska räkor toppade med lite majonnäs, en sked kräftstjärtssallad med vitlök, några skivor kokt ägg samt en gurkskiva.

Det är roligt och gott att gå ner i vikt!

5 kommentarer:

IA sa...

MUMS!!

Comvidare sa...

Skriv en bok om det bästa bantartipsen. Det verkar som du sitter inne med en hel del kunskap...kunskap som ingen annan har och därför måste spridas. Kan inte se annan än att det blir en storsäljare.

Howdy Sailor sa...

Jag måste säga att jag är imponerad över resurserna du har hemma i kylskåpet.

Anonym sa...

Det där ser ut att vara helt rätt macka om man äter enligt GI-metoden...men jag är tveksam till det där brödet. Det innehåller nog för mycket kolhyrater...*S*

Ulrika Good sa...

Jag kom just på det. Armageddon. Just idag. Det är lite kusligt, faktiskt.