torsdag 11 september 2008

Därför skäms jag

Jag borde ju ha koll. Jag borde kunna skilja på en reptil och ett groddjur. Ändå så inte bara ser jag fel. Jag skriver fel i min blogg.
Signaturen Dr A.Gosskropp har helt riktigt noterat att det är en salamander på bilden och inte en skogsödla som jag visar på bild i mitt inlägg från den 24 augusti.
Själv sitter jag här och försöker komma på en bra ursäkt för min miss. Jag kommer på tre stycken:

Jag var full
Jag bländades av solen
Jag var ung och behövde pengarna

Jag inser att ingen av dem håller. Jag får istället berätta varför jag borde sett att det var en mindre salamander i landfas:

Den var mycket lätt att fånga. En skogsödla är inte lätt att fånga.
En juvenil skogsödla är mörk till färgen. Det var inte den här.
Ögonen var typiska "groddjursögon".

Nu ska jag gå och sätta mig i skampålen och skämmas. Kom gärna fram och skaka på huvudet samtidigt som ni mumlar något om att "det här trodde vi inte om dig…"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Äsch, vi vanliga dödliga märkte ändå ingenting. Nu har du skämts färdigt, lyssna lite på de trallande nunnorna och var som folk igen!

Hur gick det förresten med de lortiga händerna?

Comvidare sa...

tttt, det trodde jag inte om dig!

Godiva sa...

He he, Dr A. Gosskropp är min nya idol!