torsdag 11 september 2008

Jag tvålar mina händer

Jag bloggade igår om smuts som inte vill gå bort.
Nej, mina händer är inte helt rena idag, men problemet är hanterbart. Jag tackar för era kemiska råd. Jag tror dock att några av dom skulle ge mig värre problem än det med smutsiga fingrar...

Uppdatering: Jag läste citronsaft två gånger bland kommentarerna och det avgjorde saken. Jag sprang ner till köket för att testa. Citronen hade sett bättre dagar men det hade ju mina händer också.
Nu en stund senare kan jag konstatera att jag åter är ren och fin.

Tack till Ia och Hecate!

4 kommentarer:

Comvidare sa...

Hallå där! Jag pratade också om citron. Även om det var som en doft i en kletig sörja. Men nog förtjänar jag en liten klapp på axeln. Det tycker jag bestämt. Annars blir jag sur. Som en....ja, just det. Nu sa jag det igen...CITRON.

Pseudonaja sa...

*Klapp, klapp*

Anonym sa...

Ett annat tips är att använda matolja om det är något oljigt/fett som sitter fast... fett löser fett. Sedan kan man tvätta av fettet med tvål...*häpp*

IA sa...

Nickar instämmande.. Ja någon gång ska man ju ha rätt =)