fredag 19 september 2008

Heat of the Moment

Jomenvisst! Det var Asia med Heat of the Moment. Grattis till Ulrika som visste det. Det kommer en CD med blandad muzak på posten. Hur knäckte du den, förresten? Står det ett exemplar av skivan där hemma?

Asia var något så knepigt som en "supergrupp "ihopsatt av gamla hjältar från 70-talets proggband. Steve Howe och Geoff Downes kom från Yes, Carl Palmer från ELP (Emerson, Lake & Palmer) och John Wetton från King Crimson och Roxy Music.
Det självtitulerade debutalbumet sålde over 10 miljoner ex och den stora hiten var just Heat of the Moment.
Snart började man emellertid att bråka (och John Wetton söp) och medlemmarna spreds för vinden. I ganska många år var keyboardisten Geoff Downes ende killen kvar från originalsättningen, men för ett par år sedan återförenades de fyra, gav sig ut på en turné och har spelat in en ny skiva vid namn Phoenix.

Här har vi en nytagen bild. Notera att Steve Howe, längst till höger, ser ut som en uppstekt mumie. Han är trots det en av världens bästa gitarrister.

Här är videon till Heat of the Moment:



Och här är en annan version av samma låt:


Nästa tävling kommer i början av oktober. Jag lovar att blåsa i mitt jakthorn innan, så ni vet när det blir.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Även mumier kan vilja spela.

MissMythos sa...

Den här gången spelade du bättre än dom på videon.

:-D

Michadelica sa...

Jag börjar tro att din skivhylla är ett parallellt universum till min makes skivhylla. Om även du har "Ogdens Nut Gone Flake" med Small Faces så är jag HELT säker.

Ulrika Good sa...

Tjoho! Äntligen vinner jag något. Hur jag gjorde? Jag browsade förstås igenom YouTube tills jag hittade något som matchade. Gjorde inte ni andra så?