onsdag 3 september 2008

Ett tomrum i påsen

För några år sedan assisterade jag en kär vän, när hon kastrerade en katt. Som kille känns det ju givetvis lite småläskigt att se någon förlora testiklarna, men jag bet ihop och gjorde inte bort mig.
Efteråt föreslog jag (för annars hade det ju inte varit jag) att vi skulle lägga de små, vita kulorna på grillen. Det blev inte så.

Här är emellertid någon, Lovely Godiva, som går hela vägen. Jag tycker det är roligt, vackert och obehagligt. Ja, det är en del blod så är du känslig eller befinner dig i anslutning till en måltid så bör du kanske inte titta.

3 kommentarer:

MissMythos sa...

Det här var faktiskt jäkligt cool! fick du verkligen vara med och räcka över peang och sårklämma och allt?
Respect!

:-D

Godiva sa...

Roligt att grillreceptet uppskattas! : -)

Hästtestiklar är nog lite matigare än kattkulor gissar jag...

Pseudonaja sa...

MissMythos: Jajamen, så sent som i slutet av juli fick jag räcka över sprutor i samband med en hästvaccinering. Jag ska nog bli veterinär i nästa liv.

godiva: Ja, där var ju smaskens för hela familjen. Kissens kulor hade på sin höjd räckt till lite plockmat på varsin tandpetare.
Jag såg fårtestiklar i saluhallen i Göteborg för ett tag sedan så det finns ju möjlighet att skaffa sig ytterligare ett ätkryss.

Kissens kulor förresten. Det låter skoj! En rolig titel eller ett bandnamn, kanske... :-)