onsdag 17 september 2008

Chatt-tjat med Conny 1

Jag känner en kille, som vi kan kalla Conny, från en av it-utbildningarna som jag gick för några år sedan. Conny är ganska mycket yngre än vad jag. Det märks bl.a. i att han ser världen så där skojigt i svart eller vitt. Antingen är något fantastiskt eller också så är det bara skit.
Han är också duktig på att generalisera. Han har nyligen brutit upp med en tjej som han bott med ett tag. Hon var från sydligare breddgrader. Det var ju så trevligt när de stod på god fot med varandra. Giftermål planerades i någon kyrka någonstans nere i det forna Jugoslavien. De här med människor från andra kulturer var något väldigt fint.
Nu när han är bitter singel så är alla människor från utlandet onda varelser, som bara väntar på tillfälle att sodomera utnyttja en ädel svensk som t.ex. Conny.

Vår kontakt är begränsad (och här är begränsad ett ord med starkt positiv klang) till msn. Han brukar ropa på mig ibland och jag svarar snällt. Han är en vänlig själ gubevars, men för att orka med honom så brukar jag retas lite med honom, och komma med absurda påståenden. Jag försöker också vrida det så att han själv ska förstå det knepiga i hans något omogna syn på saker och ting.
Jag tänkte låta er ta del av några av våra chatt.
Detta är hämtat från eftermiddagen. När vi kommer in har jag sagt att livet är ganska bra. Conny är av en annan åsikt:

Conny säger:
Nej det är det det inte är, tycker livet inte alls är lustigt
Jag säger:
i så fall så borde du lära dig att skratta åt eländet
Conny säger:
det är svårt att skratta åt allt som händer, finns inget att skratta åt i den här världen
Jag säger:
kolla den här då: http://katastrofalaomslag.blogspot.com/ Den får mig att skratta
Conny säger:
vad var det för roligt med dem?
Jag säger:
Fula skivomslag är roligt
Conny säger:
Så fula var de inte, de passade väl för den tiden de gjordes, folk visste inte bättre
Jag säger:
Ja, men det är ändå skoj att se. Dessutom skriver han roligt
Conny säger:
Gillar du dansband?
Jag säger:
nej
Conny säger:
Ok, jag gillar det lite grand, Thorleifs är bra faktiskt, skivan Det kommer alltid nya vårar är riktigt bra
Jag säger:
jag gillar Siw-Erikz. Dom har just släppt Det kommer alltid nya diskborstar ur röven
Conny säger:
Måste du driva med allt, jag var seriös
Jag säger:
nej, det kan du inte mena
Conny säger:
Thorleifs är riktigt bra. Goa goa låtar att dansa gammeldans till
Jag säger:
och jag gillar att springa runt på alla fyra i trädgården och gläfsa hotfull mot grannarna
Conny säger:
Ska bara iväg 10min är du tillbaka när jag kommer tillbaka?
Jag säger:
troligen
Conny säger:
Ok

Här kan man kanske anta att Conny är iväg och lyssnar på lite härlig dansbandsmusik…


Conny säger:
i'm back
Jag säger:
hejsan
Conny säger:
Dansband är riktigt avslappnande. Härliga kärleksmelodier
Jag säger:
Javisst, när jag vill slappna av så glider jag ner i ett kar fyllt med dy till tonerna av Vikingarna
Conny säger:
Kanske kan man se i dina ögon någonting som har hänt, kanske kan man se i dina ögon besvikelser som hänt, torka kinden fri från tårar det kommer alltid nya vårar så tro på framtiden laladidi haha
Jag säger:
Kanske kan man se i ditt rektum någonting som har hänt, kanske kan man se i ditt brunöga besvikelser som hänt, torka stjärten fri från stänk det kommer alltid nya vårar till skänks
Conny säger:
Innerst inne gillar du dansband, du dansar gärna lite gammeldans när du får chansen
Jag säger:
Ja, sist när jag var riktigt full så dansade jag hambo en hel natt.


Här loggade Conny ner från msn.. Kanske insåg han att han aldrig kommer att kunna valla in mig i dansbandsfållan. Kanske blev han sur. Men han kommer tillbaka. Det gör han alltid!

9 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Conny är vad man brukar kalla en "energitjuv". Man måste bli 40 år för att våga dumpa dem. Eller så kan man bli deras terapeut.

På dina breddgrader på Tjörn parkerar det ibland en dansbandsbuss med namnet WENUZ på sidan. Jag vet inte hur jag ska förhålla mig till det. Ibland vill jag knacka på rutan och skrika att de är idioter, andra gånger vill jag gå in och lära känna dem.

Har du månne sett bussen?

Pseudonaja sa...

Conny är lite för snäll och oskyldig för att vara energitjuv. Det är dessutom ett tagande och ett givande. Jag ler alltid lite när vi har chattat.

Det ligger en studio alldeles utanför Höviksnäs. Möjligen har det stått någon buss där ibland, men jag minns inga bandnamn. Gott sei Dank!

Howdy Sailor sa...

WENUZ är å andra sidan inget namn man glömmer ...

Pseudonaja sa...

Nej, du har rätt. Det blir lite bättre baklänges; ZUNEW, men bara lite.

Michadelica sa...

Min svärfar finns med på minst ett omslag på Herr Drycks blogg (jahajajustja, det var via DEN jag snubblade hit ju). Jag sett kvarlevor av vissa dansbandsutstyrslar irl så kan jag meddela Conny att jodå, de där utstyrslarna är och har alltid varit fula, att påstå annat är revisionism.

Anonym sa...

du är ju en liten stygging ser jag...*S*
Där jag växte upp kallades det för Styrdans att dansa till dansband... dessutom var det ett måste för alla bybor att lära sig att dansa, för annars blev det pinsamt tomt när Lelle kom med dragspelet och ingen skulle ha tagit ett par steg på folkans parkett.

IA sa...

Har jag mån tro fått läsa om den här personen tidigare..?? tycker jag känner igen personligheten.. ;)

Pseudonaja sa...

Michadelica: Creative design...

PaljettenQ: När vi (inte du och jag alltså) dansade tryckare på 80-talet så kallade vi det för att "flytta skåp".

IA: Ja, fast då skrev jag ut hans riktiga förnamn. Tyckte att det var bäst att maskera honom lite.

Anonym sa...

Du verkar ha lite svårt att övertyga honom. Han verkar väldigt bestämd. Men en dag kanske han lyssnar. Du sår frön i honom som måste få gro.