fredag 5 september 2008

Bloggplaner för sista veckan i september

Nu är hösten verkligen här. De två första dagarna i september tittade jag inte i almanackan. Det var somrigt väder och allt kändes bra. Nu har temperaturen emellertid hoppat ner några grader och det känns som att vi sett det sista av sol och värme det här året.

Nu har jag faktiskt ett ess i rockärmen. Den 24 september åker familjen och jag till Rhodos en vecka. Det är vår första charter ihop. Själv har jag inte varit på charter sedan pappa tog med mig till Kanarieöarna, när jag var sex år.

Nu kan jag se era bekymrade miner. Ja, en och annan underläpp darrar visst lite. Var inte oroliga! Bloggen kommer att uppdateras även när jag är borta. Jag tänker inte blogga live från poolkanten, men med hjälp av den finurliga funktionen att publicera vid ett senare tillfälle kan jag sitta här och skriva grejor som automatiskt kommer att dyka upp här på bloggen, när jag i Grekland läppjar på en kall öl och slevar i mig friterade babybläckfiskar i parti och minut. Smart va?
Det kanske inte bli de mest aktuella inläggen, men jag skulle inte sträcka mig så långt så att jag kallade dem inaktuella inlägg. Låt oss kalla dem tidslösa.
Det blir också första gången som jag bloggar in i framtiden. Det blir ju väldigt spännande. Antagligen kommer jag inte komma närmre tidsresor än så.

Det är kul att skriva mina Rhodos-inlägg. Jag känner mig som en snäll gammal farfar som slår in julklappar åt mina barnbarn. "Tänk så glada dom ska bli, dom små liven!" Jag kan se era förväntansfulla ansikten; era tindrande ögon.
Vad jag skriver om? Frukt... Det kommer handla mycket om frukt den veckan. Det blir även en hel del hud. Länken mellan apor och specerihandlare kommer att beröras. Jag kommer på djupet att gå igenom ormars systematik. Jag kommer att snudda vid att Mona Sahlin pratar babyspråk. När det närmar sig hemkomst så kommer jag att ange hur mottagandet på flygplatsen ska se ut; vilken Champagne jag gillar bäst och vad mässingsblåsorkestern ska spela.

Nu drar väl fredagen lite i oss alla, så jag passar på att önska er en trevlig helg. Faller andan på så ramlar det väl in något inlägg på lördag och/eller söndag.
Annars får ni ha det kempegreit!

5 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Kul med Rhodos. Själv ska jag till Stenungsund.

Pseudonaja sa...

Se där! Väntar du till 24 sept eller hedrar du S-sund med ett besök redan till helgen?

IA sa...

spänningen stiger.. Vi får väl se vad vi får läsa om under tiden du har semester. Blogga på =)

Mrs Li sa...

Jäsiken vilken planering... man blir impad... jag som inte ens vet om dt finns frukost hemma tills imorgon...

Hurra för att vi får följa med på din semester.

Pysseliten sa...

Schysst, det gillas!
Då ska jag tänka lite på dej den 24:e, när du sitter och trängs i ett charterplan på väg till värmen, medan jag går och trängs och svettas på implantatmässa. Inte samma på en fläck, fast ändå lite...