måndag 22 september 2008

Come on baby light my fire!

Jag har en kompis som lite småseriöst letar efter manligt sällskap. Vi mår alla bra av att ha någon och krama och jag hoppas att hon hittar någon riktigt bra.

Sist när vi pratades vid så framkom det att en webcam är ett av verktygen för att hitta den rätte. Smart tänkt där! Då vet hon ju i alla fall att det inte är Gert-Inge 59 år, som stiger av tåget på stationen den dagen då de ska träffas. (Det skulle det i och för sig kunna vara ändå, men det kräver en massa planering och logistik och det är vi nog inte beredda att förvänta oss av någon som heter Gert-Inge?)

Jag kom att tänka på lite andra saker som man ska vara lite vaksam på. Förutom att den man chattar med helst inte ska se ut som en yxmördare så kan man ju leta efter bra och mindre bra ledtrådar i bakgrunden. Hon bör alltså kolla lite vid sidan om den ivrigt leende gentlemannen.

Här är saker som hamnar på pluskontot:

Ett snyggt och välmöblerat hem
Dyr konst på väggen
Gitarrer på väggen
En vinkyl
Ett hemmagym
Skivor med progressive rock
Terrarier

Här är några saker som hon inte vill se:

En mamma-liknande figur som sveper förbi
Fångvaktare
Rollspelsfigurer samt 18-sidiga tärningar
Generöst med tomburkar av märket Jolt-cola
Tavlor med gråtande barn
Skivor med dansbandsmusik

Är man förresten mer kräsen om man är 30+ och singel? Jag har hört det från flera håll.

9 kommentarer:

Comvidare sa...

Ja, själva omgivningen är intressantare än mannen i fråga när det gäller att göra en korrekt personlighetsanalys.

Får jag göra några tillägg på din lista bland saker som får kräsna 30+ singlar att ömsa skinn?

- obäddad 120's säng med stålram
- halsdukar med hammarbyfärger
- tavlor på frun
- boken "the game"
- terrarier

Howdy Sailor sa...

Ser man

- broderade tavlor
- uppfluffade gardiner
- figuriner med parasoll

så ska man nog satsa på yxmördaren istället.

Pseudonaja sa...

Härligt! Vi kan göra ett skräckkabinett med inredning och andra features som vi inte vill se hemma hos potentiella ragg.

Comvidare har olyckligtvis fått med en bra sak på sin skäms-gå-hem-och-gör-om men det är givetvis ett misstag... :-)

MissMythos sa...

Ojdå!!!

Jag chattar med någon (bara vänskapligt iofs) som spelar rollspel och har nämnt något om tärningar också...hmmmm?
(Han verkar snäll och rollspelandet lät lite gulligt? inte? jag vet inte riktigt vad rollspel är förresten).
Jag är därmed fortfarande för obildad för att förstå faran i detta... upplys mig mer i detalj tack!
:-D

Själv springer jag för livet vid åsynen/misstanke om tatueringar och/eller upprepade stavfel!

Ett plus är roliga smajlisar som jag inte själv har i min ägo.

Vad gäller inredningen - i webcam brukar man ju inte se nåt alls för det dunkel dom sitter i. Men jag har kommit på att det är ett dåligt tecken om deras morgonrock plöstligt börjar glida isär. Därför har jag slutat helt med webcam eftersom jag numera är överbevisad om att ALLA med webcam är nätrunkare.

Michadelica sa...

Om man ska kunna se allt det där i webcam måste man inte be dem om en guidad tur via cam i deras hem? Och hur ber man om _det_ på ett snyggt (och inte alltför misstänkt) sätt i lagom god tid?

IA sa...

He He tack för allt tips hörre ni!! Ska hädan efter fundera på vad ni skrivit om det någonsin kommer att bli någon raggning på nätet..

Anonym sa...

Jag har en känsla av att det är samma sorts personer som har både terrarier och rollspelsfigurer - nördar. Fast nördiga tjejer kan vara helt okej.

Mrs Li sa...

Jag tycker att det är bättre med gråtande barn på en tavla än om man ser eller hör gråtande barn i webcamen....

Och jag själv råkar vara en mammaliknande figur....

Anonym sa...

Jag skulle backa ur om cam-linsen är fläckig. Då ÄR det en nätrunkare..*S*

Men gitarrer på väggen? Är det inte risk att man då är på väg att träffa någon som tror sig vara Ulf Lundell... eller Alice Cooper med tanke på terrarierna. Men jag själv skulle nog välja Cooper framför Uffe...
Nää, fanken, bäst att träffa folk IRL.

"Kisande går man ut i världen, hem kommer man alltid med nåt´"