lördag 21 februari 2009

Melodifestival med Lasse Kongo

Eftersom jag kallar mig Pseudonaja så borde jag väl uppskatta pseudohändelser såsom Let’s Dance och Melodifestivalen. Det gör jag inte. Jag är dock medveten om att jag tillhör tjurande minoritet. Likväl står jag på mig.

Alltså har jag inte bunkrat upp med chips, läsk, dipp, kanske några marinerade vitlöksklyftor inför kvällens tv-begivenhet. Dock kommer jag ändå att se kvällens delfinal, vilket blir första gången på många år. 6-åringen har bett om att få se festivalen och jag har blivit utsedd som sällskap.

Jag kollar in vad jag har att vänta i artistväg. Aha, BWO... Jag kan inte låta bli att förundras över Alexander Bards yttre. Förundras är nog fel ord. Jag gläds. Han ser så jäkla rolig ut. Skägget (och skägg är något som jag generellt tycker är skoj) har blivit ännu större och har dessutom fått sällskap av ett par hysteriska backelitbågar till glasögon. Mannen ser ut som en blandning mellan en galen vetenskapsman och… ja vad?

Jag får fundera ett tag innan jag inser att även Alexander Bard vill se ut som Lasse Kongo.


Här ser vi, hmmmm, Lasse Kongo och Olof Mellberg, eller om det är tvärtom.

Så där! Nu är Alexander Bard med också. Eller är det bara tre Kongo-kloner?

Nåja, vad jag skulle komma till var att jag, för att inte dö av tristess och vämjelse (ja, jag överdriver) tänkte jag live-blogga från tv-soffan. Jag hoppas kunna peta iväg några inlägg on-the-fly.

Välkommen att titta in här ikväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Då är vi två, kompis. Man kan säga att tv-tjofräs hamnar rätt långt ner på listan över vad som läggs krut på hos mig, men det är ju skönt att inte vara ensam om att vara en hater. ;)