fredag 27 februari 2009

Att smita från ett möte

Jag skrev för en tid sedan om hur jag slavade i webbgruvan för min pappa och hans hembygdsförening. Dock har jag också ett betalt uppdrag för en systerförening. Det är lättförtjänta pengar, då uppdateringarna sällan blir fler än en gång i kvartalet. Å andra sidan känns just den summa pengar som jag håvar in ligga i paritet med just min arbetsinsats.

Nu har emellertid denna förening en liten avknoppningsverksamhet, som börjar få luft under vingarna. Någon i detta gäng har kommit på att det är bra att synas på nätet.
Så trevligt, svarade jag artigt i ett mail, fastän jag inte alls tyckte det var trevligt. Snarare kände jag mig lika upphetsad som om en blå bil hade kört förbi utanför mitt fönster.
Jag bad dem att maila över materialet tillsammans med eventuella önskemål om hur det skulle se ut på hemsidan. Vad får jag till svar? Jo, detta och mina kommentarer är kursiva:

Nu känner vi oss redo att försöka få till ett möte.
Möte? Vi har väl aldrig talat om att mötas? Jag kan tänka mig många som jag hellre vill träffa än er. Varför kan ni inte bara skicka över grejorna som vi sa?

Skulle du kunna tänka dig att föreslå några alternativa tider under de närmaste veckorna?
Nej, jag vill inte träffa er! Ca 10% av mitt arvode ryker i bensinpengar om jag ska köra in till stan för att ta er webb-oskuld.

Kvällstid passar oss bäst, låt säga mellan 18 - 20.
Själv vill jag träffas någon gång tidigt på morgonen på planeten Ur-anus. Skulle 04.30 passa, tro?

Lokal: vi fixar.
No shit?! Jag som trodde att jag skulle få hyra något och ordna med en lättare förtäring samt Ramlösa till alla. Så glad jag känner mig!

Nu måste jag tänka ut ett bra sätt att avboka detta möte, och sköta allt från hemmets lugna vrå, som det var tänkt från början.

Jag klurar på någon av dessa ursäkter:

Nu tror ni mig inte men jag är faktiskt inte människa. Jag är en väldigt smart hund. Jag får inte åka in till Göteborg på egen hand. Vänligen maila över materialet! Vov, vov!

Jag kan inte läsa ert mail. Det fattas bokstäver och trycket är dåligt. Byt toner och försök igen!

Jag kommer men då får ni lova att spänna fast mig och piska mig. Puss från er webb-servant.

Jag inte är svenska pratar jag inte. Ni komma till Bergsjön. Jag bjuda fest. Vi grilla får. Ni dansa med min släkt. Ni gifta med ogift moster. Hon 67 år. Gammla skojiga tantet med vårta! Hemsksida maila ni mig, ja?

5 kommentarer:

Översättarhelena sa...

Jag håller nog på den med väldigt smart hund. Hoppas jag får tillfälle att sno den någon gång!

Michadelica sa...

Kan du inte bara säga att du gärna kommer men att de inte får bli rädda för dina stora och variga lilasvarta bölder som helt plötsligt har poppat upp överallt på din kropp, för läkaren sa faktiskt till dig att det bara var "två veckor kvar" så sen borde du vara frisk igen... Då är det ju inte ditt fel när de trots allt föreslår att ni ska ta det per mail/telefon sen.

MissMythos sa...

Kan du inte säga som det är?
;-)
fast det kanske inte är så kul berätta om avlopp och att du inte kan lämna huset utan uppsikt pga översvämningar....
:-p

Unknown sa...

Behöver ett personligt lån från en tillförlitlig lån företag, Instant Godkännande, inga säkerheter, Low rates, sedan Hasan lån företag är rätt ställe, vi erbjuder alla typer av lån till 2%. Om du är intresserad kan du kontakta oss via email på: hasanloancompany@gmail.com
hälsningar,
Mr Hasan M

Unknown sa...

Hallå,

Är du en man eller en kvinna som du har letat efter ett lån? Att expandera
ditt företag eller starta eget företag eller för att betala din skuld
eller hus hyra om så då vi är ditt svar, Vi erbjuder lån från 5,000.00 USD
till maximalt 500,000,000.00 euro dollar pund med en löptid som
du har råd och någon typ av lån som begärts av kunden måste vara
som:

* Personligt lån
* Business lån
* Privat lån

Och mer.....

2% ränta och omedelbart efter fyllning av låneansökan
bilda kan du omedelbart återgå till oss, följande uppgifter:

LÅNEANSÖKAN

Namn: ______________________________
_____________
Lånebelopp behövs: ___________________________
Kön: ___________________________________________
Civilstånd: _________________________________
Land: ________________________________________
State: ________________ Ålder: _________________
Telefon Nej:________________________________
Lån Varaktighet: __________________________
månadsinkomst:______________________________
Yrke: ______________________
Syftet med lånet: _________________________
Religion: _____________________________________

Kontakta oss via e-post:
Jobazfarukhloanfirm@gmail.com

Hälsningar.
Mr Jobaz.