torsdag 5 februari 2009

En portugisisk hembygdsman är hemma igen

Eller nästan i alla fall; det är min pappa som kommit hem från sin vistelse i Lissabon. Jag skrev igår om hans ambition att styra upp mitt ideella arbete för hans hembygdsförening.

Idag ringde han och hade väldigt mycket gott att säga om sitt resmål. Det var fantastisk mat, det var intressanta museer och det var fadomusik till höger och vänster.

När allt det där var avklarat så kom han in på det underliga med hemsidan:

Pappa: Det var konstigt det där med att jag inte kunde se det uppdateringen från mitt hotell.
Jag: Ja, verkligen konstigt. (Inte helt säker på att jag har kommit undan med min lögn)
Pappa: Det är väl samma internet där nere?
Jag: Ja, fast det är ju portugisiskt internet.
Pappa: Jaha... (skrattar osäkert)
Jag: Mhm.
Pappa: Men det var bra att du fick upp boken för nu kommer folk börja fråga efter den. (Om han tror att jag driver med honom och bara har varit lat, så har han uppenbarligen bestämt sig för att släppa det.)
Jag: Så trevligt!
Pappa: Ja, dom har skrivit om det i lokaltidningen så jag förväntar mig att beställningarna ska strömma in de närmaste dagarna.
Jag: Kanske inte en kioskvältare men väl en hembygdsgårdsvältare?
Pappa: Just det! (Stolt)

Idag är jag pappas favoritson!

7 kommentarer:

stationsvakt@gmail.com sa...

"portugisiskt internet" - bra grej att skylla på. :-D

Anonym sa...

Ha ha ha... en kompis till mig har en mamma som han påstår sa;
"-Ja, tack jag tar gärna bredband men inte det där i-n-t-e-r-n-e-t!!"


Det är så sött och oskuldsfullt att jag hoppas att det är en Urban myt. ;)

Anonym sa...

Du får väl hoppas din pappa inte läser din blogg då, för då är du ju avslöjad! ;)

Comvidare sa...

Åhh, du är så ond!

Anonym sa...

Nu räknar jag med en uppdatering där du berättar hur många ex som gått åt.

Mrs Li sa...

Portugisiskt internet,kan man röka det?

Pseudonaja sa...

Knusselbo: Nej, ingen i min familj läser.

Comvidare: Det är bara en handfull webbrealism.

Ullah: Ja, det ska jag. Du kanske vill bättre på statistiken?

Mrs li: Jag är glad att du frågade. Jag tror faktiskt att man kan det. Vi måste pröva någon gång.