torsdag 26 februari 2009

Bajskris igen!

Ok, nu har vi en så kallad bajskris igen. Den är inte helt akut men nära nog.


Vi har helt klart stopp i en av toaletterna. Det yttrar sig så att om man försöker spola så fylls klosetten till hälften upp med vatten, som sedan behöver ca 10 minuter på sig att sjunka undan.
Detta kan komma sig av att undertecknad torkade upp en hundspya med toapapper för någon vecka sedan och spolade ner lite väl stora papperssjok i toaletten. Vad som talar emot det är att det inte blev stopp omedelbart.
Det kan mycket väl också vara någon av döttrarna som är boven i dramat. De använder ibland toaletterna som papperskorgar. Vad som talar för det är att i så fall skulle jag vara oskyldig.
Hur som helst är resultatet detsamma.
Det är verkligen inte roligt att ha stopp i toaletten. Det är ungefär lika roligt som att ha stopp i toaletten.

Förutom några tröstande ”Du ska se att det ordnar sig!” behöver jag även några handfasta tips. Hur fixar jag detta bäst? Jag har hört någonstans att man ska vara försiktig med kaustiksoda i toaletter. Stämmer det?

Här är hittills vidtagna åtgärder:
  • Surfat planlöst

  • Druckit kaffe

  • Funderat på livet

  • Tittat lite på toaletten

  • Spelat spel på pc:n

  • Tittat lite i toaletten

  • Drömt om sommar

  • Lagt en diskmedelstablett i toan

  • Hällt fyra hinkar skållhett vatten i toan

  • Petat näsan

Vad borde jag göra härnäst?

Hjälp!

17 kommentarer:

Vardagslyx... sa...

OH! Här känner jag att jag kan göra nytta! Du vet ju att jag har ENORM erfarenhet på just kiss och bajsapparater!
INGET!! med kausticsoda och då menar jag inget. Inte nog med att du kan förstöra ditt avlopp, du kan fräta bort snopp eller snippa på någon av besökarna.
Jag har ett KANON medel på jobbet som heter.... ja just det... det vet jag i morgon. Spola med bara vatten flera gånger.Häll på en hink hetvatten.
TÄNK... om du hade en man som jag med en STOR bravida VVS bil parkerat utanför huset!!
För fler tips... hör av dig!

Pseudonaja sa...

lyxdagsvar: Jamen det låter ju utmärkt! Då fortsätter jag med det planlösa surfandet. :)

Anonym sa...

Prova en sugpropp?
Ringa rörmokarn?
Offra en tupp och spola ned en gråsugga som äter upp papperstussen?

*lycka till*

Anonym sa...

Finns det nåt mer kontemplativt än att titta ner i en toalettstol?
Kan se ut som ett kokt ägg efter urinering, en lös gula omgiven av en fast vita...

Anonym sa...

Jag är säker på att jag också skulle agera med surfande och funderande på livet. Sedan skulle jag peta med någon pinne (böjd?) och hälla en massa vatten, börja hoppas på ett under och sedan till sist förmodligen ringa rörmokarn, kanske först bara för att få ett råd.
Man kan ju också ringa runt till släkten och bekantskapskretsen för att be om råd. Säkert har någon annan varit med om något liknande. Bloggare vet inget om sådana där handfasta saker. Vi sitter väl mest vid datorn.

Pysseliten sa...

Hälsa på brorsan, hälsa på pappa, häsla på grannen, hälsa på vänner, ta in på hotell, hyra en baja-majja ... eller bita i det sura äpplet och ringa "röris".
Lycka till, jag hoppas att du löser det!

IA sa...

Usch! Detta är ett ständig problem på mitt jobb... Just nu är det en man som springer och formligen stoppar ner halv fyllda toa rullar i toaletten. Det tar tvär stopp på noll tid... Våran "vaktis" har gett upp att kunna lösa det så fort det inträffar.. Dom ringer spol bilen direkt.. Hoppas att du slipper det för det kostar ju en del... Lycka till!

Vardagslyx... sa...

Men Ullah, läste du inte mitt inlägg i debatten!!

Anonym sa...

V-lyx: Skulle Pseudo gifta sig med en VVS-bil? Hm. Aha, ett supermedel på jobbet! Skriv det gärna här, så kan vi andra också lära oss något inför framtiden!

MissMythos sa...

Slamsugning... finns det ingen gör-det-själv- instruktionsfilm på nätet? dåligt!!!

Pseudonaja sa...

Vardagslyx & Ullah: Är det en fin bil som jag ska gifta mig med? Hur många mil talar vi om?

Pseudonaja sa...

MyssMythos: Jag håller med. Jag borde kanske konsultera Youtube? fast imorgon kommer Vardagslyx med undermedlet!

Pysseliten sa...

Högtryckstvätt? Var det inte Martin Timell som fick sig en skön brun-dusch på det viset? Men "stoppet" försvann!

Pseudonaja sa...

Pysse: Har man sagt A får man säga Youtube-länk!

Petronella sa...

FIN TOADÖRR!!

Pseudonaja sa...

Petronella: Fast dödskallen kom dit på digitalt vis...

Unknown sa...

Behöver ett personligt lån från en tillförlitlig lån företag, Instant Godkännande, inga säkerheter, Low rates, sedan Hasan lån företag är rätt ställe, vi erbjuder alla typer av lån till 2%. Om du är intresserad kan du kontakta oss via email på: hasanloancompany@gmail.com
hälsningar,
Mr Hasan M