måndag 16 mars 2009

Människor som jag drar till mig

Igår slog jag till och skaffade något som heter Google Analytics. Förutom ett räkneverk så finns en rad andra funktioner. Man kan t.ex. få reda på varifrån trafiken på ens blogg kommer och hur länge besökaren stannar.
En del av trafiken kommer just från Googles sökmotor och jag kan nu se vad dessa surfare har sökt på. Här är några exempel:

arla mellanmjölk
Visst, jag har ju skrivit om mjölk helt nyligen så varför inte?

Carsta Löck
Jag vek i höstas nästan ett helt inlägg åt Carsta. Det är skoj att någon faktiskt har gjort en sökning på Carsta Löck och ännu roligare att han/hon hamnade här.

de tre vise männen
Jag skrev lite om killarna med guld och myrra och trettondag jul. Hoppas att besökaren lärde sig något.

Vi har ju dessvärre också en sökning, som man kanske inte vill ska resultera till en träff på Mina tankar blir dina tankar:

svamp på snoppen kille
Killen(?) måste ha blivit besviken för här finns varken erfarenhet eller hjälp att få. Nu när jag skrivit ut orden, så lär väl den sortens sökningar hamna här igen…

Slutligen det värsta:

in med kuken sa svärmor
Visst kan man på min blogg hitta inlägg, som jag kanske borde skämmas för lite, men det här har jag väl inte gjort mig förtjänt av? Var är det förresten för en sanslös människa som söker på in med kuken sa svärmor?

Jag undrar i detta nu två saker:
  1. Finns det hopp om mänskligheten?
  2. Fick han sin svärmor?

1 kommentar:

IA sa...

Underbar information!!