fredag 27 mars 2009

Hobbys

Jag lyfter upp Karlslokens kommentar till föregående inlägg:

Godmorgon. Inte behöver du skämmas för att du gillar modelljärnvägar. Har du hört talas om moduljärnvägar? Man har lyckats komma överrens om ett antal standardiserade parametrar som tex spårlayout och var och en bygger sedan modelljärnvägsmoduler som dom vill och ibland träffas man och sätter ihop sina moduler med andras moduler och kan på det sättet relativt enkelt få till gigantiska anläggningar och är i drift i en till två daga och sedan packar man ihop och åker hem. En kollega till mej är med i en sån grupp, senast träffades dom på tekniska museet i Stockholm och bygde en jätteanläggning. TV4 var där och gjorde reportage i sitt morgonprogram, det kan finnas kvar på nätet med lite tur.

Jag tycker det låter väldigt roligt. Det är nästan så att jag själv skulle vilja slänga mig in i den hobbyn och börja klistra. Det får nog bli i nästa liv för ormarna och musiken tar för mycket tid. Det går inte att klämma in ytterligare ett intresse.

Tågbyggandet påminner faktiskt lite om mina hobbys. Man träffas några gånger om året på utställningar och mässor. Folk har med sig sina djur, som visas upp och säljs. Framför allt så träffas man och pratar, utbyter erfarenheter och skvaller.
Visst får man många kickar hemma av att sitta och leka fram saker på gitarren, men det är när man spelar med andra som det blir riktigt roligt.

2 kommentarer:

Pysselitens karlslok sa...

Sedan så ser ju långa modelltåg, som slingrar sig fram genom landskapen, lite ut som ormar...

Pseudonaja sa...

Det måste vara därför! :)