måndag 9 mars 2009

Arla svarar om Klövermjölken 2

Och Elin blir mig inte svaret skyldig:

Hej igen!
Eftersom att Klöver är just en lågprismjölk kan man inte lägga extra krut på förpackning eller marknadsföring.
Detta är dock inte något som drabbar de konsumenter som Klöver är anpassad för då den ska fungera som enkonkurrent till utländsk lågprismjölk, varpå priset är det centrala.
Det finns inte mjölk med kostfibrer, detta är en riktlinje vi måste anpassaoss till på grund av att mräkningsreglerna ser ut som de gör.

Med vänlig hälsning
Arla Forum
Elin Amberg


Jag får nästan en känsla av att Klövermjölk ska se billig ut för att se ut som en genetiskt förändrad konkurrent från utlandet.
Synd att hon inte ville berätta om det var ok att gråta över Klövermjölk?
Nu får det räcka med mjölk för idag.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med i dins slutsats om att det antagligen är meningen att förpackningen ska ropa "BILLIGT!". För seriöst, hur många tior hade det kostat att göre en lite snyggare design?

Mattias sa...

Jag är kvar i mitt David Attenbourghrus och kämpar med att hitta en koppling till honom, men känner inte att det går så bra. Han tar nog knappast mjölk i teet till exempel.
Jag återkommer i ärendet när jag hittar en ingång.
Sa jag att jag har ett brev av hans ädla hand i mina gömmor?

Pseudonaja sa...

Mrarboc: Jo det verkar så.

Mattias: Nej, den kopplingen är mycket svår att få till. Ja, du sa ju det om brevet. Det låter som att du borde börja blogga igen... :)

Mattias sa...

Mm, jag får nog göra det. Jag har åter förvandlats till en bloggkapare. Så kan vi ju inte ha det.

Pseudonaja sa...

Jag tycker att det är roligt att du kommenterar i vilket fall. Tanken slog mig dock just att brev från Sir David är för viktiga för att gömmas undan bland kommentarerna.

Anneli sa...

Jag har för mig att det finns forskning som visar att det inte går lika bra att sälja lågprisprodukter om de inte ser billiga ut. Konsumenten tror helt enkelt inte sina ögon när det står Kakor 10kr, om det inte är en DDR-förpackning.