lördag 1 mars 2008

Min lördag

Jamenvisst, det blev en bra dag.
Jag sov till 8.30. Gick ut och hämtade morgontidningen. Åt frukost och läste tidningen. Drack tre koppar te. (Morfar gillade faktiskt te på riktigt, även om han inte importerade te. Han var förvisso sjökapten och seglade på Asien, så han kanske privatimporterade.)

Därefter satte jag mig och spelade spel på datorn en stund. Som bakgrundsmusik hade jag Anekdoten, som förresten kommer till Slottsskogen Goes Progressive i sommar.

Vid 11-tiden satte jag mig i bilen och drog upp till kompisen. Det var en dryg timmes lång bilresa dit men jag hade bra musik på i bilen. (Marillion)

Vi tog en fika och åt semlorna som jag hade med mig. Tusan, det har blivit alldeles för få semlor i år. Så går det när man inte längre bor 50 meter från ett bageri. Kanske lika bra det.

Därefter spelade vi gitarr och kollade hans djur. Jag kom på att jag nog inte ska avveckla min ormhobby utan kanske snarare utöka den. Musikhobbyn utökades idag i och med att jag köpte en av hans gitarrförstärkare.

Hemma igen gick jag ut och grävde igen halva rännan från mitt grävjobb för några veckor sedan. Tungt och trist.

In i duschen efteråt. En kall öl väntade på mig efteråt i ”syltburkskammaren” i källaren.

Gasade igång förstärkaren och pluggade in Variaxen och gick loss i några minuter.
Säljaren av förstärkaren ringde och ville försäkra sig om att kunden var nöjd:

Säljaren: Fick du tag i en säkring?
Köparen: Jajamen, jag stannade vid macken och köpte en 2,0 ampere. Funkade utan problem
Säljaren: Hur låter det då?
Köparen: Så här! *Spelar Sabbath, Bloody Sabbath på hög volym*
Säljaren: Bra tryck, va?
Köparen: Skojar du? Om jag spelar aningens högre så får jag plocka takpannor imorgon.

Sedan kom vi att tala om klimatet i Sydney, om hur herpetofaunan ser ut i Torontos omnejder samt hur lite vi saknar att bo i en stad.

Inga kommentarer: