måndag 4 februari 2008

En grävande IT-konsult 2

Jag tog mig alltså i kragen och gick ut i garaget och hämtade spade, sekatör (för att klippa en buske som stod lite i vägen) och arbetshandskar.

När jag drämde ner spaden i marken så studsade den. Inget bra tecken. Jorden visade sig också ha mer sten i sig än vad Karl-Oskar och Kristina hade i sin åker i Småland.

Jag grävde och hackade mig från borrhålet fram till husväggen. I öronen hade jag bra musik för att göra det hela lite mer roligt. Riktigt roligt blev det väl aldrig men jag stod ut. Killarna från rörläggeriet slängde åt mig lite uppmuntrande kommentarer, när dom gick förbi.

Allt som allt tog det fyra timmar. Jag unnade mig bara korta raster; in och dricka eller bara sträcka på ryggen under ett varv i trädgården. Hade jag gått in och satt mig ner så hade jag antagligen inte orkat/velat gå ut igen. Bara att jobba på alltså.
Sista timmen var naturligtvis jobbigast. Kraften i armarna höll på att ta slut. Min stackars kropp har inte sett så mycket fysisk aktivitet på lång, lång tid. Sedan släpade jag mig in i duschen och därefter blev det en välförtjänt vilostund på soffan. Puh!


Kl. 09.20



Kl. 10.20



Kl 11.20 Are we having fun yet?



Kl. 12.20 Not the slightest bit!



Kl. 13.20 Äntligen klart!

Inga kommentarer: