onsdag 20 februari 2008

Kul på jobbet... inte

780 personer tittade på bildspelet under första timmen det var uppe.

Nu hade varit ett bra tillfälle att ringa mig och säga "Du, det där gjorde du väldigt bra. Kan inte du komma över i eftermiddag? Vi ska äta tårta." För det ska dom antagligen göra.

En mycket liten man med glest skägg kommer in och sätter sig utan ett ord på den lediga platsen några meter bort. Han pluggar in sig och börjar arbeta. "Så lätt ska det banne mig inte gå", tänker jag.
Jag går över, sträcker över hand och presenterar mig. Med något lätt förskrämt i blicken säger han att han heter Jens. "Ska du vara här en längre tid?" Det ska han inte. Han är bara här för att "fixa några saker", och blicken vänds sedan mot skärmen.

Fan va trött jag är på IT-konsulter!

Inga kommentarer: