söndag 3 februari 2008

I rymden kan ingen höra dig skrika

Med ovanstående rubrik marknadsfördes en av mina absoluta favoritfilmer, Alien.

Hur är det med den saken i cyberspace?

På Internet finns ingen som ber dig att hålla tyst”, konstaterade Göteborgs-Postens helgbilaga i ett reportage om just bloggandet.

Jag funderar lite över varför jag bloggar. Dels är det väl för att samla mina tankar.
Dels är det väl någon sorts fåfänga också. Jag vill att folk ska få veta hur jag tänker. Jag vill dela med mig. Mina tankar blir dina tankar...
Sedan så tycker jag att det är roligt att skriva också. Jag bloggade på ett annat ställe för länge sedan. Det som var roligt där i början var att jag ofta kom på mig själv med att tänka: ”Det där måste jag skriva om i min blogg”.

Jag tycker att jag har hittat tillbaka till den skrivarglädjen nu.

Inga kommentarer: