måndag 31 mars 2008

Kaukura igen

Jag har redan sagt till mina arbetskamrater att jag kommer att vara borta resten av dagen, eftersom att jag har två möten i en annan byggnad i en annan del av Företaget.
De två mötena går i expressfart.

Kund: ”Hej, det här är vad du ska göra. Några problem med det?
Jag: ”Nej då, du har det klart senast onsdag.”

Rådvill står jag sedan ute på parkeringen och undrar hur jag ska göra nu. Fast jag ljuger; jag är inte alls rådvill. Jag har redan på vägen ut bestämt mig för att nu bär det av hemåt.
Huset som jag går in i är alldeles tyst. Jag tar ett par kex med ost och sätter mig framför datorn. Drömmer mig bort.

Bilden är även den från Kaukura. Familjen som jag hyrde rum av tog mig med på fisketur till andra änden av atollen. Det var en dryg timmes resa genom lagunen med snabb motorbåt, så då förstår ni att det var en ganska stor atoll.
När det skymde tog jag en tur på egen hand. Jag tog några bilder på palmer och solnedgång i ett försök att fånga söderhavsdrömmen på bild.

Här nedan ser ni Kaukura lite från ovan.

Inga kommentarer: