tisdag 11 mars 2008

En låt

Jag köpte en konsert-dvd med IQ för några veckor sedan. På den finns flera favoriter såsom The Seventh House, Guiding Light och Harvest Of Souls. Efter ett par genomtittningar och lyssningar så stack en annan låt ut. Jag var tvungen att lyssna igen. Och igen. Och igen. Nu är jag "beroende". Jag måste lyssna på den låten om och om igen flera gånger om dagen.
Den går i upptempo förutom de sista tre minuterna då den saktar ner. Just det sista partiet är helt fantastiskt. Medodin går rakt in i mig och jag måste stanna upp. I söndags när avnjöt låten hemma i soffan var jag tvungen att ställa mig upp mot slutet. 2-åringen som var med iaktog pappa noga, och när jag höjde händerna i luften under det mäktiga slutackordet så gjorde hon likadant och log mot mig.

Texten är väldigt speciell också. Den sista versen läser jag in mycket av mitt eget liv i.

Jag tänker inte säga vilken låt det är på ett tag. Jag väntar tills det finns en version upplagd på Youtube som gör den rättvisa. Just nu är det bara min låt. Min, min, min!

Inga kommentarer: