fredag 14 mars 2008

Min fredag

Vem rackans har hört talas om hantverkare som kommer i tid? Inte jag i alla fall. När nu dom lovade att komma vid 10.30 så var jag tvungen att planera efter det för dom kan ju faktiskt komma då.
Vem rackans har hört talas om hantverkare som kommer för tidigt? INGEN! Fast det gjorde naturligtvis mina. Precis när jag skulle sätta mig med mina arbetskompisar och njuta av en god bit kaka och en kopp kaffe ringde mobilen:

”Vi har just kört förbi en kyrka. Är vi nära dig då?”
”Nej, ni är nära mitt hus men jag är 35 minuter därifrån.”

Det blev inget fredagsfika för mig. Istället fick jag slänga mig i bilen och köra hem. Nu var dom medvetna om att dom var tidiga så det var inga sura miner. Jag fick släppt in dom och sedan åkte jag iväg och uträttade en rad ärenden.
Tillbaka vid huset så var dom klara. Jag vinkade av dom och satte på kaffe. En bit in på andra koppen och tredje ballerinakexet kom jag på att jag nog inte skulle tillbaka till jobbet. Istället tog jag fram dammsugaren och var duktig en stund.

Nu är det kvällen och jag har en rejäl tacomiddag och två öl i magen. Bredvid mig så har jag en whisky som skulle kunna välta en oxe*.
Fredag…


* Med oxe tänker jag på folk som är födda i oxens tecken. Själv är jag född i getens tecken så jag klarar mig.

Inga kommentarer: