måndag 17 mars 2008

Vill eller vill inte

Ska jag vara kvar på Företaget eller ska jag inte? Jag har brottats med den frågan ett tag nu. Eftersom jag är konsult så kan jag be om att få ett annat uppdrag. Jag har nu bett min chef om ett samtal för att diskutera ”min framtid”, så bollen är i rullning.
Nu är jag ju ändå inte säker på att jag vill bort.

Fördelar med att stanna kvar:
  • Ett relativt tryggt uppdrag som antagligen kommer att rulla på en längre tid
  • Chans till anställning på Företaget, vilket skulle innebära en löneförhöjning
  • Jag vet vad jag har men inte vad jag får

Nackdelar med att stanna kvar:

  • Jag utvecklas inte. De intellektuella utmaningarna verkar bli färre och färre. (Ja, jag hör hur ni ropar att det är jag som blir smartare och smartare, men i vilket fall har jag ingen större nytta av det)
  • Jag skulle behöva omväxling
  • Jag behöver komma ifrån det där gråbruna, tråkiga, dammiga som verkar sitta i väggarna på Företaget. Jag vill inte bli gråbrun, tråkig och dammig

Jag skulle nog på sikt i alla fall behöva göra något annat för att utvecklas. Jag kanske kunde få gå några kurser och pröva något annat inom IT.

Inga kommentarer: