torsdag 20 mars 2008

Fler bloggtips

De senaste dagarna har jag fått fler intressanta tips à la "Om du gillar denna blogg kanske du även gillar..."
Nu är det heminredning som gäller. Imorse var det en blogg som enbart handlade om någons skrytbygge i någon villaförort. Vad har detta med mig och min blogg att göra?
Nu efter lunch så fortsätter det på samma tema med tipset Spets och snor. Tyvärr är titeln är roligare än innehållet. Det handlar om inredning. Skribenten har barn och antagligen måste dom snytas ofta för man kan väl inte inreda med snor? Hur skulle det i så fall se ut? Jag tror inte att man skulle få betalt för att blogga om det i alla fall. Eller? Hoppas då att ingen snor min idé då... Ho ho!


För att undvika missförstånd så känns det som att ordet "bloggen" hade med fördel kunnat sättas in framför "Spets och snor".

Eftersom mina bloggtips handlar om saker som inte intresserar mig, så kan jag säkert förvänta mig länkar på följande teman:

Maximilian Hedbergs Kent-blogg:
"Jag heter Max. Jag är 19 år och jag älskar Kent. Jag lyssnar på Kent varje dag. Deras mespop tilltalar mig så till den milda grad att jag har tatuerat in "Kent forever" på min rygg. Nu var dessvärre tatueraren full så det blev "Klant forever" istället. Det är lite mitt liv i ett nötskal. Någon gång in emellan mina Kent-funderingar så ska jag även skriva lite tonårspoesi med en doft av melankoli."

Gert-Börjes Volvo-blogg
"Dom gör inga bra bilar nuförtiden. Det är mest plast, farthållare och dataprylar å sån skit. Tacka vet jag en Volvo 242. Den vet man i alla fall var man har (Den står på parkeringen för ingen vill sno den.)
Min blogg handlar om spoilers, bilvax och den årliga 240-träffen som 2008 blir på midsommarafton på Rogers camping i Dals Ed. Det kommer att finnas öppen eld för grillning. Glöm inte att ta med sprit!
Vid sidan av mina sju Volvobilar så gillar jag att spela banjo och är gift med min kusin Melody
."

Tore Karlssons själv-är-bäste-dräng-blogg
"Är du också trött på att vänta på hantverkare som inte kommer? För tio år sedan beställde jag en ny toalettstol; en Gustafsberg snålspolad modell. Hantverkaren som skulle leverera och montera den har fortfarande inte kommit. Någon gång vid millennieskiftet så sa jag till mig själv att nu får det sannerligen vara nog, och sedan dess så gör jag allt själv.
Jag bloggar om mina bedrifter i villan utanför Grums. Mina inlägg kan handla om allt från att själv spika upp en tavla till att lägga nytt tak. Det är egentligen inte så svårt att fixa ett igenkloggat avlopp med ett par dynamitgubbar eller att bygga en kattlåda av gamla glasspinnar.
Nästa månad kommer jag att vika åt en heltäckande beskrivning om hur du återskapar Berlinmuren, komplett med kulsprutetorn och taggtråd, som en smakfull avgränsning till grannen
."

Inga kommentarer: