måndag 10 mars 2008

Kravmärkt

Det är inte så skoj att i efterhand höra av sig till några som trodde att allt var uppklarat och färdigt. Nu blir jag ändå tvungen att göra det.
Pga ett missförstånd så är de som köpte vår bostadsrätt skyldiga oss drygt 2000 kr. Visst, det är inte mycket pengar i sammanhanget eftersom de gav snuskigt mycket pengar för vår lilla lägenhet, men rätt ska ju ändå vara rätt. Jag kan dessutom på rak arm räkna ut en hel del som jag lätt skulle kunna bränna 2000 pix på.

Därför återvänder jag till word-dokumentet, med titeln Krav, som jag påbörjade för flera veckor sedan. För att dämpa den i övrigt ganska kamerala tonen i brevet, inleder jag med ett "Hoppas att allt är bra med er och att ni trivs i lägenheten". Kanske kan det gjuta lite olja på vågorna.

Inga kommentarer: