torsdag 13 mars 2008

Godis

Jag sitter här och är sötsugen. Det verkar vara ett konstant tillstånd de senaste månaderna. Tänker bara på choklad och annat godis. Tidigare kunde jag ju ha godis hemma i veckor utan att röra det. Sedan för all del så unnade jag mig ett par dagars frossande.
Nu känns det som de där dagarnas frossande liksom har flutit ihop till en enda lång godisfestival.

Igår hade jag verkligen planerat att inte äta godis alls. En bit in på eftermiddagen, då det brukar vara som värst, kände jag mig fortfarande stark i min övertygelse att jag inte skulle ner till kiosken.
Jag klarade det faktiskt. Jag gick aldrig ner till kiosken. Jag behövde inte det. Det kom ett stort påskägg från en av konsultbyråerna. Fasen! Det var fullt av smaskigt godis. Jag var där och hämtade flera gånger.
Var detta nödvändigt? Det är ju dessutom över en vecka kvar tills påsk.
Nästa vecka kommer antagligen att bli ännu värre. Förra året så förutom alla ägg som kom från de andra konsultbyråerna så kom min chef upp med ett gigantiskt ägg som hon ställde i fikarummet. Sedan fick jag ett ägg alldeles för mig själv också. Jag undrar om hon är lika generös i år. Man får nästan hoppas att hon inte är det…

Inga kommentarer: